Ara
Toplam kayıt 61, listelenen: 1-10
İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrencilere Kazandırılan Öğrenme Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi
(2006)
Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf fen bilgisi dersinde öğrencilere ka- zandırılan öğrenme stratejilerinin öğrencilerin akademik başarıları ve ha- tırda tutma düzeyleri üzerindeki etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. ...
İlköğretim Okul Yöneticilerinin Liderlik Özellikleri
(2002)
Lider, vizyonu, cesareti, bilgi ve deneyimi ile yerinde ve zamanında kesin karar alabilen, mükemmel bir takımı, strateji ve taktik planlan olan ve hesaplı riskler almasını bilen kişidir. Liderlik, üyelerini başarılı bir ...
Göçün yeni adresi : Polonya'da yaşayan Türkler üzerine sosyolojik bir analiz : Krakov örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Genç ve eğitimli bireylerin yurtdışına olan göçü, günümüz göç literatürü tarafından tartışılan sosyal bir olgudur. Nitelikli göç akımı, son yıllarda Türkiye’de gerçekleşen sosyal, ekonomik ve politik değişimlerden etkilemiştir. ...
Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisi
(2008)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerine yönelik matematik dersinin oran-orantı konusuyla ilgili eğitsel bilgisayar oyunları geliştirerek, bu oyunların öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları ...
İlköğretimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2007)
İlköğretimde mihver derslerden biri olan Fen Bilgisinin temel amaçlarından biri, öğrencilerde bilimsel merakın uyandırılması, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesi ve bunların davranışa dönüştürülmesidir. Bu ...
Bilişim Teknolojileri (BT) Öğretmenlerinin Mesleki Sorunları ve Çözüm Önerileri
(2012)
BT öğretmenlerinin yaşadıkları mesleki sorunların tespit edilmesi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesinin amaçlandığı araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2010-2011 öğretim yılında Eskişehir'deki ...
Otizm Spektrum Bozukluğu İle Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Arasındaki İlişkinin Regresyon Analizi İle İncelenmesi
(2016)
Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) ile Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), birbirlerinden ayrı olarak tanımlanan nöro-gelişimsel yetersizliklerdir ve DSM-IV'e göre eş zamanlı tanılandırılmamaktadırlar. Bununla ...
The Adaptation of Abridged ACRA Learning Strategies Scale for High School Students: Validity and Reliability Analyses11
(2015)
Bu çalışmada, Arias ve Justica (2003) tarafından geliştirilmiş olan 'Kısaltılmış ACRA Öğrenme Stratejileri' ölçeğinin lise öğrencileri için uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçek, öncelikle Türkçeye çevrilmiş, ...
Doktora Öğrencilerinin İlk Nitel Araştırma Deneyimlerinin Günlükler Aracılığıyla İncelenmesi
(2015)
Bu çalışmanın amacı, doktora öğrencilerinin deneyimledikleri ilk nitel araştırma sürecini ve oluşturmaya çalıştıkları nitel araştırmacı kimliklerini yansıtıcı günlükler aracılığıyla anlamaya çalışmaktır. Araştırma analitik ...