Başlık için Anadolu Üniversitesi Dergileri listeleme
Toplam kayıt 4899, listelenen: 3018-3037
-
Mali Başarısızlığın Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlerle Belirlenmesi: Tekstil Sektörü Örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Çalışmanın amacı, mali başarısızlık riski olan işletmeleri saptayacak model geliştirmektir. Mali başarısızlıktan kasıt, işletmenin ilgilenilen dönemi zararla kapatmasıdır. Tekstil sektörü, Türkiye ekonomisinin lokomotif ... -
Mali İstikrarın Kamusal Niteliği Ve Mali Piyasa Başarısızlıkları
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bir ekonomi ancak, istikrar ortamında yüksek etkinlikle çalışabilir. istikrar, ekonomide kaynakların etkin dağılımına olanak sağlayarak sosyal refahın artmasında kritik bir rol oynar. Mali küreselleşme ve özellikle de kısa ... -
Mali Oranlar Aracılığıyla Finansal Kırılganlığın Tekstil Sektöründeki Etkilerinin Analizi: 1992-2003 Analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Ülkemizde 1990 lı yılların başından itibaren yaşanan kriz ve şoklar tekstil sektörü üzerinde çeşitli etkilere yol açmıştır. Krizlerin yapılarının farklı olmasından dolayı gerek bir bütün olarak ekonomiler gerekse bunun ... -
Maliye politikasında amaç araç uyumu: Ücret vergileri ve artan oranlı tarife uygulaması açısından bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Kamu sektörü ekonomi politikaları aracılığıyla farklı hedeflere ulaşmayı amaçlayabilir. Bu çerçevede hedeflere uyumlu mali politika araçlarının kullanılması gereklidir. Bu mali politika araçlarından biride ücret vergileridir. ... -
Maliyetli sinyalizasyon teorisi bağlamında pazarlama iletişimi kampanyaları ve kitle iletişim araçları
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Aslen 1975 yılında Zahavi tarafından ortaya konulan “Handikap İlkesi”ne dayanan “Maliyetli Sinyalizasyon Teorisi” günümüzde gerek hayvan davranışını gerekse insan davranışını açıklamakta yararlanılan bir teoridir. İletişim ... -
Man Ray, rayogram tekniği ve resim sanatında değişimler
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Fotoğrafın sanat dünyasına girmesi ile birlikte görünen gerçek birebir yansıtılmaya başlamış ve resim sanatı artık farklı arayışlar içerisine girmek zorunda kalmıştır. Klasik resim algısının kırılmaya başladığı dönemlerde ... -
Maneviyat maddeye karşı: Birinci İnönü Zaferi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Birinci İnönü zaferi, Yunan ordusunun direncine vurduğu darbe ve Türk toplumunun ve cephedeki birliklerin morallerini yükseltmesi noktasında çok önemlidir. Bağlantılı olarak da Millî Mücadele’nin başarılacağına olan inancı ... -
Manyetik Modifiye Edilmiş Sentetik ve Doğal Zeolitlerin Hazırlanması ve Bazı Fiziksel Özelliklerinin Kıyaslanması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada, manyetik olarak modifiye edilmiş zeolitler (MMZ) üretilmiş ve onların adsorpsi-yon, iyon değişimi ve manyetik özellikleri incelenmiştir. Çalışmalarda doğal zeolit minerali olarak Gördes (Manisa) yöresine ait ... -
The Map Shift x Shift is Chaotic
(Anadolu Üniversitesi, 2001)In this work we consructed a chaotic functions by using the well known chaotic function which name is shift map. -
Marcel Proust ve Zamanın Sonsuzluğunda Sanat
(Anadolu Üniversitesi, 1997) -
Mardia’s Wrong Theorem
(Anadolu Üniversitesi, 2001)In this study it has been shown that Mardia’s theorem about eigenvectors in correspondence analysis is wrong. -
Mardin (Türkiye) Civarından Toplanan Amfibiler ve Reptiller Hakkında
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışmada, Mardin civarında yayılış gösteren amfibi ve reptil türlerinin tespitine çalışılmıştır. Aynı zamanda taksonlarm biotopları hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmada 17 taksona ait toplam 50 örnek değerlendirilmiştir. ... -
Marina İşletmeciliğinde İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Tekrar Satın Alma Niyeti, Tavsiye Etme Niyeti ve Memnuniyet Üzerindeki Etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Marina işletmeleri deniz turizm alanında faaliyet gösteren hizmet işletmeleridir. Son yıllarda ülkemizde marinacılık alanında meydana gelen gelişmeler, marina sayılarının ve bağlama kapasitelerinin artışı, işletmeler ... -
Marka Değeri Bileşeni Olarak Marka Bağımlılığı: Kolalı İçecekler Üzerine Bir Araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Marka değeri; marka bağımlılığı, marka adının bilinirliği, algılanan kalite ve marka çağrışımları gibi çok sayıda etkenden etkilenmektedir. Bu etkenlerden marka bağımlılığı, marka değerinin önemli bir bileşenidir. Bu ... -
Marka deneyimi ve tekrar satın alma niyeti arasındaki ilişkide müşteri tatmininin rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Artan rekabet sebebiyle, işletmeler müşterilerini ellerinde tutma konusuna daha fazla odaklanma eğilimindedir. Tüketicilerin değişen doğası, daha uzun ilişkiler için daha fazla çaba harcanmasını gerektirmektedir. İşletmeler ... -
Marka Farkındalığı Oluşturmada Sponsorluk ve Rolü: Eskişehir Sinema Günleri’ne Yönelik Bir Değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Sponsorluk, kuruluşlar ve markaların pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlarını gerçekleştirmek için yoğun olarak kullandıkları bir pazarlama iletişim aracıdır. Günümüzde birçok alanda gerçekleştirilen sponsorluğun kuruluş ... -
Marka hakkında tecavüzde yoksun kalınan kazancın hesaplanması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Marka hakkına tecavüz durumunda marka sahibi, maddi tazminat davası açma hakkına sahiptir. Davacının talep edeceği maddi zarar içinde fiili zararları yanında yoksun kalınan kazancı da bulunmaktadır. Ancak götürü tazminat ... -
Marka Mirası Kavramı ve Hizmetlerde Marka Mirasına Yönelik Bir Ölçek Değerlendirmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumsal marka kimliğinin bir boyutu olarak marka mirası, işletmeler için oldukça önemli hale gelmektedir. Özellikle tüketici tercihlerinin, işletmelerin başarısı ve rekabet ... -
Marka Yapılandırma Aracı Olarak Halkla İlişkilerin Gücü
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Halkla ilişkilerin marka yaratmaktaki gücü diğer pazarlama disiplinleri ve reklam gibi dikkat çekici bulunmamıştır. Ama gelişen teknolojiyle birlikte ürünler arasında pek de belirgin farklar kalmamıştır. Buna paralel olarak. ... -
Markaların “İşlevsel, Sembolik ve Deneyimsel” Yararlarına İlişkin Tüketici Değerlendirmelerinin İncelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, tüketicilerin değerlendirmeleri açısından ürün ve markaların işlevsel, sembolik ve deneyimsel yarar boyutlarının farklılaşıp-farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Aksaray Üniversitesi’ ndeki ...