Başlık için Anadolu Üniversitesi Dergileri listeleme
Toplam kayıt 4817, listelenen: 3597-3616
-
A reception analysis on the concept of group interaction in the movie 12 Angry Men
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Undoubtedly one of the factors that play a key role in the success of the organization is the activity of the groups of employees. To what extent and with which concepts the blue-collar and white-collar employees in these ... -
The Records of Hydracarina (Arachnida, Acarina) from Eskışehir and Its Surroundings
(Anadolu Üniversitesi, 2012)This work was done between August 1995 and August 1996 to determine the systematic of Hydracarina fauna in Eskişehir and in its surroundings where also include the Sakarya River. The other aim of this work is to make a ... -
Reel Döviz Kuru Belirsizliğinin Türkiye’nin İhracatına Etkisi: Farklı Sektörler Üzerine Bir Analiz
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bir ülkenin ihracatını etkileyen faktörlerin bilinmesi, ülke ekonomisi için oldukça önemlidir. Reel döviz kurlarındaki belirsizlik, bu faktörlerin başında gelmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmada, reel döviz kuru ... -
Reel Döviz Kurundaki Değişkenliğin Türkiye’nin Tekstil Ve Konfeksiyon İhracatı Üzerine Etkisinin Araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Tekstil ve konfeksiyon sektörü gerek istihdam gerekse ihracat ve yaratılan katma değer katkıları bakımından Türkiye ekonomisi içinde önemli bir yere sahiptir. Tekstil ve konfeksiyon ihracatını etkileyen çeşitli faktörler ... -
Reel Efektif Döviz Kuru Endeksi Volatilitesinin ARCH ve GARCH Modelleri ile Tahmini
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Reel efektif döviz kuru endeksinin uluslararası finansta anahtar bir nisbi değer olması, bu değişkendeki kısa dönemli ani hareketlerin iyi bir şekilde modellenmesini gerekli kılmaktadır. Bu ani değişimlerin yarattığı ... -
Reel kesim güvenini etkileyen faktörlerin analizi: Türkiye uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Güven faktörü ekonomi ve finansal piyasalarda önemli bir rol oynamaktadır. Tüketici ve iş güven göstergeleri ekonominin sağlığı ve geleceği hakkındaki tahminlerde kullanılmaktadır. İş güven endeksi bir bütün olarak ekonominin ... -
Reel Ücretler İle İstihdam Arasındaki İlişkinin Ekonometrik Analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Reel ücretler ile istihdam düzeyi arasındaki ilişki ekonomi teorisinde uzun süredir tartışmalı bir konudur. Bu bakımdan bu çalışma reel ücretler ile istihdam düzeyi arasında uzun dönem bir ilişkinin varlığını ve yönünü ... -
Reflection of problem-based learning applied in social studies course on students' daily life
(Anadolu Üniversitesi, 2023)This research, which focuses on the reflection of problem-based learning applied in social studies course on students' daily life, aims to examine whether the results of the researcher's PhD dissertation (Bayram, 2021) ... -
Reflection of R&D spending on financial performance: Case of aviation sector
(Anadolu Üniversitesi, 2022)The aim of this study is to investigate the affect of R&D spending in the Turkish aviation sector on the financial performance of the sector. Three research models were established in the study covering the 2008-2021 period ... -
Reflection of the Hallyu effect on Turkish consumers' intention to purchase Korean products
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Popular culture has become the soft power policy of countries and has been used as an important tool for promoting their own culture in other countries. In this study, it is aimed to investigate the effect of the Korean ... -
Reflections on massive open online Courses (Moocs) during the Covıd-19 pandemic: A bibliometric mapping analysis
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Massive Open Online Courses (MOOCs) have been around for some time, but several studies highlighted different issues associated with them, including quality. The COVID-19 pandemic catalyzed their second blooming, where ... -
Refugee students in open and distance learning during the Covid-19 pandemic through the eyes of Turkish teachers
(Anadolu Üniversitesi, 2023)This study was conducted to identify the problems faced by refugee students during Covid-19 pandemic in open and distance learning and the best examples of practices put into effect to cope with these problems cope and ... -
Regional input-output analysis of a mega-event: Possible impact of expo on İzmir economy
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Izmir has lost the bid for EXPO 2020. Izmir’s expectations were high, but to the best information of the authors, these expectations were never systematically quantified. This article quantifies the expected expenditures ... -
Regresyonda Bir Etkili Gözlemin Saptanması için Kullanılan Tanı Yöntemlerinin Karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Regresyonda etkili gözlem ve gözlem gruplan, tahmin değerlerinde önemli derecede farklılaşmalara neden olabilir. Bu farklılaşmalar modelin açıklanabilirliğini azalttığı için verideki etkili gözlem veya gözlem gruplarının ... -
Reklam Ajansı Seçim Süreci
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Başarılı kabul edilen reklamlar sadece reklam ajanslarının değil, aynı zamanda reklamverenlerin de eseridir. Ajans ve reklamverenin uyumlu çalışması her iki taraf için de kazanımlar içerir. Bunun gerçekleşmesinin ilk adımı ... -
Reklam Filmlerinde Görünen Kadınların İşlevsel Rolleri
(Anadolu Üniversitesi, 1996) -
Reklamda Cinsel Çekiciliklerin İletişim Etkisi ile Ahlaki Değerlendirmesine Yönelik Tutum Araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Günümüz reklamcılığında cinsel çekiciliklerin artan kullanımı ile birlikte bu çalışma, LaTour ve Henthorne ile Tai’nin çalışmasını tekrarlayarak, Türkiye bağlamı içerisinde tüketicilerin reklamda cinsel çekiciliklerin ... -
Reklamlarda Çevreci İddialar Ve Reklam Etkililiği: Basılı Reklamlar Üzerinde Deneysel Bir Araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada reklamlarda çevreci iddiaya yer verip vermemenin ve reklamlarda kullanılan çevreci iddianın belirginlik düzeyinin, reklam etkililiği üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada çamaşır makinesi, kol saati ... -
Reklamveren Reklam Ajansından Niye Ayrılır? Türkiye’nin En Büyük Reklamverenleriyle Anket Çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Türkiye’de reklam veren-reklam ajansı ayrılıklarının nedenlerine ilişkin çok az sayıda araştırma bulunmaktadır. Reklam verenin ajansından ayrılma kararında kullandığı ölçütleri ortaya çıkarmak amacıyla Türkiye'nin en çok ... -
Reklamveren Reklam Ajansını Hangi Nedenlerle Seçer? Türkiye’ nin En Büyük Reklamverenleriyle Anket Çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Türkiye’de reklamverenin reklam ajansı seçiminde önem verdiği özelliklere ilişkin çok az sayıda araştırma bulunmaktadır. Reklamverenin ajans seçiminde kullandığı ölçütleri ortaya çıkarmak amacıyla Türkiye’nin en büyük ...