Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12

    • 1920 ve 1950 yılları arasında modern gitar müziğine yön veren besteciler 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; 0000-0002-9680-2248; Ünlenen, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Andres Segovia’nın etkisiyle büyük bir sıçrama yaşayan gitar repertuvarı, 20. yüzyılın ilk yarısında, daha önce sahip olduğu repertuvardan oldukça farklı bir üsluba sahip olan gitarist olmayan bestecilerin eserleriyle ...
    • Andres Segovia’nın modern gitar müziğine katkıları 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; 0000-0002-9680-2248; Ünlenen, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Andres Segovia, 20. yüzyıla yayılan kariyeri boyunca gerçekleştirdiği projeleriyle, Klasik Gitar çalgısının, diğer batı müziği çalgılarıyla eş değer saygınlığa erişmesini sağlamış, çalgının ihtiyacı olan repertuvar, ...
    • Bale müziğindeki büyük evrim Igor Stravinski’ nin Bahar Ayini isimli bale eseri üzerine genel bir analiz 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; 0000-0002-9680-2248; Ünlenen, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      İgor Stravinski 20. yüzyıl müziğinin lider bestecilerinden birisidir. Asimetrik ritmik yapı kullanımları, kuru ses tınısı, disonans kullanımı, yeni armonizasyon teknikleri, açık anlatım yöntemi ve orkestrasyondaki ...
    • Debussy’nin müziği ve sembolist şiir 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; 0000-0001-8486-3548; Çöloğlu, Mesut Erdem (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Debussy’nin müziğinde sembolist şiir ile empresyonist resmin etkisi, çağdaşı bestecilerin etkisinden daha belirgindir. Bestecinin sembolizmle ilişkisi kimi müziklerinde sembolist şiirleri kullanmış olmasıyla sınırlı ...
    • Fagot eğitiminde kamış yapımının önemi 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Hopa, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Günümüze kadar olan süreçte fagot kamışı hakkında yapılan bilimsel araştırmaların yetersizliği standart bir fagot kamışı modelinin ortaya çıkmasına engel olmuş ve eğitim sürecini zora sokmuştur. Çalgının gelişim sürecinde ...
    • Hugo Wolf ve Francıs Poulenc’in şarkılarındaki la minör kavramı: Tonalite’nin yorumu ve tanımlanması 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; 0000-0001-5792-2100; Gençkal, Berkant (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Klasik Batı Müziğindeki tonal kavram, yaratıcının öznelliği ve çağa uygun olarak sürekli bir değişim ile karşımıza çıkmaktadır. Her bestecinin kendine has yöntemleri dinleyicinin kulaklarında farklı algılamalar yaratmaktadır. ...
    • Konservatuvarların oyunculuk bölümlerinde yapılan giriş sınavlarındaki müziksel işitme aşamasında ses tekrarı testi için alternatif bir yöntem 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Artaç, Arman (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu çalışma Konservatuvarların Tiyatro Bölümü giriş sınavları müziksel işitme aşamasında, ses tekrarı sorularını alternatif bir yolla cevaplandırmak için tasarlanmış, dokunmatik ekranlı mobil cihazlarda kullanılacak bir ...
    • Ludwig Van Beethoven 5. Piyano Konçertosu (İmparator) 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Eren, Oytun (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Beethoven, Klasik Batı müziği tarihinin en sarsıcı figürlerinden birisidir. İlerici anlatımıyla, geçmişe ait tüm biçimleri altüst ederek romantizmin kapılarının ardına kadar açılmasını sağlamış ve 19. yüzyıldaki tüm ...
    • Oda müziği sonatı besteleme geleneğinde J. Brahms viyolonsel-piyano sonatları 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Karadut Persaud, Asu Perihan (Anadolu Üniversitesi, 2012)
      Viyolonsel ve piyano için oda müziği sonatı besteleme geleneğinin en önemli temsilcilerinden J. Brahms’ın Op. 38 (1865) ve Op. 99 (1886) sonatları, Avrupa Müzik Kültüründe 1850’li yıllardan sonra ses çıkarma, icra ve ...
    • Otakar Sevčík op. 3 keman için 40 varyasyon metodunda yayın topuk kısmı ile ilgili çalışmaların incelenmesi 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Arkan Sümer, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Çalgı repertuvarındaki zenginliği ile klasik batı müziğinde kendine önemli bir yer edinen keman, tarih boyunca solo, oda müziği ve orkestra yapıtlarında bestecilerin kullandığı en temel çalgılardan biri olmuştur. Çalgı ...
    • Seçilmiş orkestra eserlerinin keman partilerinin teknik açıdan incelenmesi ve çalışma önerileri 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Gönlüm Yalçın, Ezgi (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Orkestra partileri, bir kemancının solo keman eserlerini teknik ve müzikal açıdan destekleyen öğretici, geliştirici ve yararlı materyallerdir. Orkestra üyesi olmayı hedefleyen kemancılar için, solo keman repertuarı ile ...
    • Tahta ve bakır üflemeli çalgı çalan müzisyenlerde nefes kontrolü 

      Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü; Hopa, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Bu çalışmada, tahta ve bakır üflemeli çalgı çalan müzisyenlerde nefes kontrolü ve bu kontrolün çalgının performansı üzerindeki etkileri incelenmektedir. Nefes kontrolünün amacı, nefes alma, verme ve kontrol edebilme ...