Kurum Yazarı "Karadağ, Nejdet" Anadolu Üniversitesi Dergileri İçin Listeleme
-
Açık ve uzaktan öğrenenlerin sınavlarda çoktan seçmeli soruları boş bırakma davranışlarının incelenmesi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-9826-1297; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Çoktan seçmeli testler açık ve uzaktan öğrenmede öğrenenlerin değerlendirilmesinde yaygın olarak kullanılan objektif ölçme araçlarından biridir. Bunun en önemli nedeni, çoktan seçmeli testlerin uygulama ve değerlendirme ... -
Açıköğretim sisteminde eğitim amaçlı radyo programlarının geliştirilmesi
Demir, Fatma Nur (Anadolu Üniversitesi, 2019)Dünyadaki başarılı örneklerinin ve köklü uygulamaların aksine Türkiye’de uzaktan öğretim alanında sıklıkla tercih edilmeyen radyo yayıncılığı bu makalenin çıkış noktasını oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın temel ... -
Açıköğretim Sistemi’nde çevrimiçi sınav uygulamasının sınav hazırlama sürecine etkisi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-9826-1297; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Covid-19 pandemisi başta sağlık olmak üzere yaşamın bütün alanlarını etkilemiş, eğitim alanında bazı zorunlu uygulamaları beraberinde getirmiştir. Eğitim kurumları öğretim ve ölçme değerlendirme etkinliklerini yeni duruma ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi soru yazarlarının ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; 0000-0002-2456-6338; Karadağ, Nejdet; Akyıldız, Murat; Kumtepe, Alper Tolga; Akgün, Hüseyin Reha (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde sınav sorularının hazırlanmasında görev alan soru yazarlarının kendilerine yönelik olarak gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde öğrenenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-9826-1297; 0000-0002-5447-2367; Karadağ, Nejdet; Özgür, Aydın Ziya (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, dünyada açık ve uzaktan eğitim hizmeti sunan mega üniversitelerden biri olan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının nasıl geliştirilebileceği araştırılmıştır. ... -
Assessment and evaluation in open education system: students’ opinions about Open-Ended Question (OEG) practice
Anadolu Üniversitesi; Karadağ, Nejdet; Boz Yüksekdağ, Belgin; Akyıldız, Murat; İbileme, Ali İhsan (Anadolu Üniversitesi, 2021)The aim of this study is to determine students’ opinions about open-ended question exam practice during 2018-2019 academic year for the following programs of Anadolu University Open Education System: Economy, Hospitality ... -
Book review: Learning through assessment: An approach towards self-directed learning
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Test ve Araştırma Merkezi; 0000-0002-9826-1297; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2022)There are three concepts explaining the relationship between learning and assessment. These are; assessment of learning (AoL), assessment for learning (AfL), and assessment as learning (AaL). The purpose of AoL is usualy ... -
Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Akyıldız, Murat; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde çoktan seçmeli soruların çeşitli türleri sınavlarda kullanılmaktadır. Bunlar geleneksel çoktan seçmeli, öncüllü, boşluk doldurma türü ve eşleştirme türü sorulardır. Bu soruların ... -
Program evaluation in open and distance learning: The case of open education system call center services associate degree program
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-7061-6554; 0000-0002-9826-1297; Tuc, Yagmur; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2023)In this study, it is aimed to evaluate Anadolu University Open Education Faculty Call Center Services Associate Degree Program, which is carried out through open and distance education, according to learner views within ... -
TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-2639-4987; Koçdar, Serpil; Eby, Gülsün; Karadağ, Nejdet; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2016)Teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde öğrenen başarısının çevrimiçi ortamlarda değerlendirilmesi giderek yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda başta açık üniversiteler olmak üzere birçok üniversitenin e-değerlendirme araçlarını ... -
Uzaktan öğrenenlerin akran değerlendirmesine yönelik görüşleri
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Koçdar, Serpil; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2016)Akran değerlendirmesi, öğrenen başarısının değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerden biri olup, öğrenenlerin belli ölçütler çerçevesinde birbirlerini değerlendirme süreci olarak tanımlanabilir. Akran değerlendirmesi ...