Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSavaş, Hakan
dc.date.accessioned2015-02-16T12:45:03Z
dc.date.available2015-02-16T12:45:03Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn1300543X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/1373
dc.description.abstractİnsanı insan yapan, onu öbür canlılardan ayıran önemli niteliklerden biri de gülebilmesi ya da gülmesidir. Tebessümden sırıtmaya, kahkahadan kikirdemeye gülmenin olduğu kadar güldürmenin de pek çok şekli, türü var. Kara mizah da bu türlerden biri. Kökenine inildiğinde Cervantes’in Don Kişot’undan Sokrates’in Diyaloglarına kadar geriye gidilebilecek kara mizahın, 20. Yüzyıl sanatı açısından da ayrı bir önemi var. Sanat tarihinin akışına genel olarak bakıldığında, kara mizahın en iyi örgütlendiği ve kendisini en yetkin şekilde duyurduğu yerlerden birinin de gerçeküstücü sanat akımı olduğu görülür. Kara mizah sıradan anlamıyla mizahtan nerede ayrılır? Gerçeküstücülük ile kara mizah arasında nasıl bir bağ vardır ve bu bağın kurucu öğeleri nelerdir? “Gülme”nin özü nedir? Yüzyılın sanatı olarak nitelendirilen sinema, kara mizahtan nasıl yararlanmış, onu nasıl kullanmıştır? Aşağıdaki yazının, gerçeküstücü sinemanın öncü adı Luis Bunuel’in ustalık dönemi filmlerinden biri olan “Burjuvazinin Gizemli Çekiciliği”ni ele alarak yukarıdaki sorulara bir yanıt vermeye çalıştığı söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGerçeküstücüen_US
dc.subjectGerçeküstücü Sinemaen_US
dc.subjectSinemada Kara Mizahen_US
dc.subjectBurjuvazien_US
dc.subjectGizemli Çekiciliken_US
dc.subjectBurjuvazinin Gizemli Çekiciliğien_US
dc.titleGerçeküstücü Sinemada Kara Mizah ve Burjuvazinin Gizemli Çekiciliğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKurguen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster