Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKöküer, Münevver
dc.date.accessioned2015-02-17T07:29:57Z
dc.date.available2015-02-17T07:29:57Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.issn1300543X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/1394
dc.description.abstractSinemada yıllar boyunca gerçek görünümlü görüntüler üretmek ve izleyiciyi orada var olmayan şeye inandırmak için çeşitli yollar denendi. Bunun için kullanılan son oyuncak bilgisayar oldu. Bilgisayarda üretilen “Terminatör 2” filminin T-1000 robotu, “Jurassic Park”ın dinazorları, “Jumanji”nin hayvanları gibi göz kamaştıran özel görsel etkilerden sonra, bilgisayar, film dünyasındaki yerini daha da sağlamlaştırdı. 1995 yılında ise kamera ve film olmaksızın yaratılan ilk uzun metrajlı film “Oyuncak Hikayesi” ile yeni bir dönem başladı. Bu çalışmada bilgisayarda üretilen bu tür sanal karakterlerin gerçekçi görünmelerini sağlamak için gerekli olan adımlardan render, tonlama, gölgeleme ve küresel aydınlatma tanıtılacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayarla Grafiken_US
dc.subjectGörsel Gerçekliğin Yaratımıen_US
dc.titleBilgisayarla Grafikte Görsel Gerçekliğin Yaratımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKurguen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record