Yazar "Fırat, Mehmet" için Fakülteler listeleme
-
21. Yüzyılda Uzaktan Öğretimde Paradigma Değişimi
Fırat, Mehmet (2016)21. Yüzyılda yükseköğretimin yükselişini sağlayan ve bilimsel alanlara dinamik bir yapı kazandıran itici güçlerden biri bilgi ve iletişim teknolojileri olmuştur. Yükseköğretimde bu itici gücü en etkin kullanan alanlardan ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-8707-5918; Güneş, Aysun; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2016)Metaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır. 1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ... -
Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi
Gümüş, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırma bir yüksek lisans tez araştırması kapsamında yapılan çalışmaların bir kısmını içermektedir. Tez araştırmasının bir adımı olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi ... -
Açıköğretim’in toplumda dijital dönüşüm işlevi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet; Güney, Yücel (Anadolu Üniversitesi, 2020)Toplumda dijital dönüşüm Türkiye’nin mevcut öncelikli ulusal hedefleri arasında yer almaktadır. Bu ulusal hedefe ulaşmak için eğitimin toplumsal işlevinin etkin çalışması büyük önem taşımaktadır. Dünyanın en büyük ... -
Bilimsel araştırma yöntemleri dersine ilişkin bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
Bu çalışmanın amacı Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersine ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir’deki iki üniversitede Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde öğrenim ... -
Bilimsel araştırmalarda alanyazın nasıl raporlanır?
Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2023)Alanyazın, bir bilimsel çalışmanın araştırdığı konuyla ilgili o zamana kadarki bilgi birikimini ortaya koyan ve çalışmanın gerekçelendirildiği bölümüdür. Ancak, yapılan araştırmalar, atıf verilen çalışmaların okunmadığı ... -
BIT Yönelimli Genç Eğitim Araştırmacılarının Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmalarının İncelenmesi
Fırat, Mehmet (2016)Bu araştırmada BIT yönelimli genç eğitim araştırmacılarının yöntem paradigmaları ile bilimsel araştırma motivasyonları incelenmiştir. 2014-2015 öğretim yılında "Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmaları" ... -
Clinopodium serpyllifolium subsp sirnakense (Lamiaceae), a new taxon from south-eastern Anatolia, Turkey
Fırat, Mehmet; Akçiçek, Ekrem; Kaya, Ayla (Magnolia Press, 2015)Clinopodium serpyllifolium subsp. sirnakense (Lamiaceae) is described as a new subspecies from south-eastern Anatolia, Turkey. It is considered morphologically similar to Clinopodium serpyllifolium subsp. brachycalyx, from ... -
Clinopodium serpyllifolium subsp. sirnakense (Lamiaceae), a new taxon from south-eastern Anatolia, Turkey
Fırat, Mehmet; Akçiçek, E.; Kaya, Ayla (Magnolia Press, 2015)Clinopodium serpyllifolium subsp. sirnakense (Lamiaceae) is described as a new subspecies from south-eastern Anatolia, Turkey. It is considered morphologically similar to Clinopodium serpyllifolium subsp. brachycalyx, from ... -
Determining the navigational aids use on the internet: The information technologies teacher candidates' case
Kuzu, Abdullah; Fırat, Mehmet (2010)The Internet users who fail to cope with navigation may generally face various problems such as disorientation, distraction, low motivation and abondenment of information retrieval. Therefore, navigational aids are frequently ... -
Dünyada kitlesel açık çevrimiçi dersler ve açık eğitim
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-8707-5918; Fırat, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2015)İnternet’in açık ve uzaktan öğretimde kullanılmasında yeni bir aşama olarak değerlendirilen Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Course-MOOC) ve yaygın anlamıyla açık öğretim, editörlüğünü Curtis J. Bonk, ... -
Eğitim Teknolojileri Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Öğrenme Analitikleri
Fırat, Mehmet (2015)Bilgi ve iletişim teknolojileri bilimsel araştırmaların olanaklarını ve çalışma alanını genişletmekle kalmamış aynı zamanda yeni araştırma alanlarının da ortaya çıkmasını sağlamıştır. Öğrenme analitikleri bu yeni araştırma ... -
Eğitsel Web Arayüz Tasarımında Metaforlar: EMMA Adımları
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (2015)Doğrusal olmayan, hareketli ve esnek yapısıyla Hiperortamlar e-öğrenmenin temelini oluşturmaktadır. Öğrenen için geniş bir hareket esnekliği sağlayan Hiperortamlar birbirinden farklı çok sayıda eğitsel çoklu ortam materyaline ... -
Faculty Members' Views on Academic Activities
Odabaşı, Hatice Ferhan; Kurt, Adile Aşkım; Kabakçı Yurdakul, Işıl; Fırat, Mehmet; İzmirli, Serkan; Çankaya, Serkan; Mısırlı, Zeynel Abidin (Anı Yayıncılık, 2012)Problem Statement: Providing an integrated viewpoint to academic activities related to instruction, research, community service, and administration and determining academicians' views on these academic activities will ... -
A Framework of Educational Metaphorical Interface Design for Learner Hypermedia Navigational Performance
Fırat, Mehmet; Yurdakul, Kabakçı Işıl (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2014)Hypermedia environments constitute the basis of e-learning environments. These environments have non-linear, dynamic and flexible structure. These features of Hypermedia provide a wide range of flexible navigation ... -
How Open and Distance Education Students use Technology? A Large Scale Study
Fırat, Mehmet (Sciencepark Sci, Organization & Counseling LTD, 2017)The purpose of this study was to determine the use of e-learning tools and ICTs by open and distance education students. From 40 different programs, 86,842 students in the school year 2013-2014 at Anadolu University ... -
Modelling Study on the Geotextile, Geogrid and Steel Strip Reinforced Slopes
Evirgen, Burak; Tuncan, Mustafa; Tuncan, Ahmet (2017)Zeminin doğal koşullarının değişmesi, yüksek miktarda hafriyat gerektiren otoyol ve demiryolu kenarları veya destekli kazılardaki şev stabilitesi projelerinde beklenmedik gerilme artışlarına neden olmaktadır. Bu işlem ... -
Mooc'ler için animasyon destekli video modülleri tasarlama: Homeostasis örneği
Uzuner, Kubilay (Anadolu Üniversitesi, 2018)MOOClar açık ve uzaktan öğrenme alanında yoğun ilgi gören platformlar arasında yer almaktadır. Dünyanın önde gelen üniversiteleri MOOCların geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için önemli destekler sağlayarak herkese ... -
Öğretimin değerlendirilmesinde çoklu ortam kullanımına eleştirel bir bakış
Bilgisayarların farklı enformasyon biçimlerini içerme potansiyellerinin artmasına bağlı olarak metin, ses, video ve animasyon gibi farklı ortamların aynı anda işe koşulmasını ifade eden çoklu ortamlar geliştirilebilmektedir. ... -
Trends of Video Use in Distance Education: A Research Synthesis
Kılınç, Hakan; Fırat, Mehmet; Yüzer, Tevfik Volkan (Pegem Akad Yayıncılık Egitim Danışmanlık Hizmetleri Tic LTD Sti, 2017)Although there are various studies regarding the use of video in distance education, very limited amount synthesizing research on the subject is available. In this study, 253 studies published between 1990 and 2015 are ...