Başlık için Fakülteler listeleme
Toplam kayıt 10070, listelenen: 6315-6334
-
Oecd Ülkelerinde Finansallaşma Süreci ve Etkileri
(2014)Bu çalışma, OECD üyesi ülkelere ait bir veri seti ve 1990-2009 dönemi için finansallaşmanın toplam istihdam ve sermaye yoğunluğu üzerindeki etkilerini ele alan yeni bir yaklaşım kullanmaktadır. Analiz bulguları, sermaye ... -
OECD Ülkelerinin Sağlık Göstergelerine Göre Bulanık Kümeleme Analizi İle Sınıflandırılması1,2
(2015)Bu çalışma, OECD ülkelerinin belirlenen sağlık göstergeleri açısından bulanık kümeleme analizi ile sınıflandırılması, Türkiye'nin ait olduğu kümenin ve o kümede yer alan diğer ülkelerin tespit edilmesi ve Türkiye'nin içinde ... -
OECD ve AB üye ülkelerin sürdürülebilir yönetişim düzeylerine göre Swara tabanlı TOPSIS-SORT-B ve Waspas yöntemleriyle incelenmesi
(Temmuz, 20)Sürdürülebilir yönetişim göstergeleri ülkelerin uzun dönemli amaçlarına ulaşmalarında önemli yere sahiptir. Bu noktadan hareketle ele alınan çalışmada, OECD ve AB üyesi ülkelerin sürdürülebilir yönetişim düzeyleri açısından ... -
Of Course Scientists Haven't Seen Dinosaurs on the Beach: Turkish Kindergartners' Developing Understanding of the Nature of Science Through Explicit-Reflective Instruction
(Springer, 2018)Although the importance of nature of science (NOS) instruction for learners as young as kindergartners is emphasised in a great number of documents and studies, very little research has been conducted in early childhood ... -
Off-axis vortex in a rotating dipolar Bose-Einstein condensate
(IOP Publishing LTD, 2010)We consider a singly quantized off-axis straight vortex in a rotating dipolar ultracold gas in the Thomas-Fermi (TF) regime. We derive analytic results for small displacements and perform numerical calculations for large ... -
Oil production from an arid-land plant: Fixed-bed pyrolysis and hydropyrolysis of Euphorbia rigida
(Butterworth-Heinemann LTD, 1996)Fixed-bed pyrolysis and hydropyrolysis experiments at different temperatures, heating rates and pressures have been conducted on a sample of Euphorbia rigida to investigate the product yields and characteristics. In hydrogen ... -
Oil spot (yağ benekli) sırların araştırılması ve geliştirilmesi 1200 0c
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Seramiğin tarihsel gelişimde büyük öneme sahip olan Çin, günümüzde de seramik ve porselen alanında en etkin üretim merkezlerindendir. Temmoku sırların bünyesinde bulunan oil spot - yağ benekli sırlar Çin’de, Sung hanedanlığı ... -
Okuduğunu Anlamada İşitme Engelli Çocukların Soru Yanıt Stratejilerini Etkin Kullanımı
(2003)Bu makale okuduğunu anlamada soru yanıt stratejilerinin kullanılmasının önemi ve yapılacak uygulamalarda dikkat edilmesi gereken özelliklerin açıklanmasını amaçlamaktadır. Sorulara yanıt verebilen, soru sorma becerisi ... -
Okul iklimi: anaokulu yöneticileri ve öğretmenlerin bakış açısıyla karşılaştırmalı bir araştırma
(2020).Bu araştırmanın amacı belirlenen resmi anaokullarında bulunan okul iklimlerini belirlemek, okul iklimini etkileyen unsurları incelemek, okul ikliminin eğitim-öğretim hizmetlerine olan yansımalarını irdelemek, öğretmen ve ... -
Okul ortamında değerler eğitimi konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri
(2013)Bu çalışmanın amacı bir ilköğretim okulu ortamında değerler eğitimi konusunda öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma verilerinin top- lanmasında nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte ... -
Okul öncesi dönem tipik gelişim gösteren çocukların özel gereksinimli çocukların bireysel farklılıklarına ve sosyal kabulüne yönelik görüşleri
(2021)Bu araştırmada okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamlarında bulunan tipik gelişim gösteren akranların özel gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel farklılıklara ve sosyal kabule yönelik görüşlerinin ve deneyimlerinin ... -
Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin çocuk merkezli yaklaşım uygulamalarının değerlendirilmesi
(2012)Türkiye'de 2006 yılından itibaren uygulanan Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı kimi özellikleri açısından çocuk merkezli yaklaşımı temel almaktadır. Programın temel ilkeleri ve özellikleri çocuk merkezli ... -
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Görüşleri
(2006)Özel gereksinimli çocukların okul öncesi eğitim alması sosyal kabulleri ve topluma kazandırılmaları için zorunludur. Bu zorunluluk Türkiye’de var olan yasalarla da belirlenmiş ve uygulamanın sürdürülmesi kaynaştırma ... -
Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Oyun Temelli Öğrenmeye Bakış Açıları ve Uygulamaya Yansımaları
(2017)Yapılan bu çalışma ile okul öncesi eğitim öğretmeni adaylarına, oyun temelli öğrenme konusunda, eğitimleri sürecinde kazandırılmaya çalışılan bilgi ve becerilerin, uygulamaya yansıma durumu nitel bir bakış açısıyla ortaya ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları: Balıkesir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ile teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın çalışma ... -
Okul öncesi öğretmenliği programı ile sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin problem çözme becerilerinin incelenmesi
(2015)Bu çalışma, okul öncesi öğretmenliği programı ile sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin problem çözme becerilerinin incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Çalışmaya, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet ... -
Okul Psikolojik Danışmanları İçin Bir Müdahale Yöntemi: İkili Psikolojik Danışma
(2005)Günümüzde, okul psikolojik danışmanları zamanlarının çoğunu duygusal ve davranışsal problemlere sahip öğrencilere ayırmak zorunda kalmaktadırlar. Bu çocukların yaşadıkları problemlerin çoğunluğunun ise, kişilerarası ... -
Okul Tükenmişliği: Öz-yeterlik, Okula Bağlanma ve Sosyal Desteğin Yordayıcı Rolü
(2017)Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin öz-yeterlik algısı, okula bağlanma, arkadaş desteği, akademik başarı, sınıf düzeyi, dershaneye gitme durumu ve ailelerin gelir düzeylerine göre bulundukları bölgedeki okulun okul ... -
Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri (Kütahya İli)
(2012)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin yeterlikleri hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemini, Kütahya il merkezinde görev yapan 108 okul ... -
Okul Yöneticilerinin Yeterliklerine İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri (Kütahya İli)
(2012)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin yeterlikleri hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemini, Kütahya il merkezinde görev yapan 108 okul ...