Browsing Fakülteler by Author "Güven, Didem"
Now showing items 1-6 of 6
-
Educators' opinion about the success evaluation of students with intellectual disabilities included in primary education [Tlkögretimde kaynaşt.rlan zihinsel yetersizligi olan ögrencilerin başarlarni{dotless}n degerlendirilmesine llişkin ögretmen görüşleri]
Güven, Didem; Gürsel, Oğuz (2014)The aim of this study is to determine the suggestions and opinions of teachers about grading and evaluating the success of students with intellectual disabilities who are studying in general education classrooms. This study ... -
Educators’ Opinion about the Success Evaluation of Students with Intellectual Disabilities Included in Primary Education
Güven, Didem; Gürsel, Oğuz (2014)Bu araştırmanın amacı, genel eğitim ortamlarında öğrenimlerini sürdüren zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesi ve not verme sistemine ilişkin öğretmen görüşleri ve önerilerinin ... -
In The Context of Value Criteria, Special Education Class Students' Opinion and Attitude about Physically Handicapped People
Yıldırım, Yusuf; Güven, Didem (EDAM, 2012)The aim of this study is to determine the opinion and attitude of students, who study in special education class, have special needs about physically handicapped people in the context of value criteria. This research has ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Sosyal Beceri Öğretim Müdahaleleri
Güven, Didem; Diken, Halil İbrahim (2014)Bu çalışma, 2000–2012 yılları arasında okul öncesi dönemde 3–6 yaş aralığında otizm spektrum bozukluğu(OSB) olançocuklara yönelik sosyal beceri öğretim müdahalelerini gözden geçirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ... -
Otizm Spekturum Bozukluğu Olan Bireylerin Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesinde Grup Müdahaleleri?
Güven, Didem; Vuran, Sezgin (2015)Bu çalışma, 2000–2011 yılları arasında otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarla gerçekleşmiş grupla sosyal beceri öğretimine ilişkin çalışmaların gözden geçirildiği epistemolojik doküman analizidir ve yapılan analizde ... -
Social Skills Development in Individuals with Autism Spectrum Disorders Group Interventions
Güven, Didem; Vuran, Sezgin (Ankara University, Fac Educational Sciences, 2015)This is a review study which is about social skill teaching with group intended for children with autism spectrum disorder (ASD) between 2000-2011. The overall objective of this social skill studies are qualified to increase ...