Kurum Yazarı "Gürsel, Oğuz" Fakülteler İçin Listeleme
-
Comparison of Simultaneous Prompting with Continuous Probe Sessions and Intermittent Probe Sessions
Yücesoy Özkan, Şerife; Gürsel, Oğuz (Anı Yayıncılık, 2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
Comparison of simultaneous prompting with continuous probe sessions and intermittent probe sessions [Ögrencilerin Ögrenmesi ve Sinif Etkileşimini geliştirmek üzere Soru Cevap Sistemlerini Kullanimi]
Yücesoy Özkan, Şerife; Gürsel, Oğuz (2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
Educators' opinion about the success evaluation of students with intellectual disabilities included in primary education [Tlkögretimde kaynaşt.rlan zihinsel yetersizligi olan ögrencilerin başarlarni{dotless}n degerlendirilmesine llişkin ögretmen görüşleri]
Güven, Didem; Gürsel, Oğuz (2014)The aim of this study is to determine the suggestions and opinions of teachers about grading and evaluating the success of students with intellectual disabilities who are studying in general education classrooms. This study ... -
Educators’ Opinion about the Success Evaluation of Students with Intellectual Disabilities Included in Primary Education
Güven, Didem; Gürsel, Oğuz (2014)Bu araştırmanın amacı, genel eğitim ortamlarında öğrenimlerini sürdüren zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesi ve not verme sistemine ilişkin öğretmen görüşleri ve önerilerinin ... -
The Effectiveness of a Self-Management Strategy Instruction Package Prepared for Students with Intellectual Disabilities
Gürsel, Oğuz (2014)Bu çalışmada; kendine ön uyaran verme, kendini kaydetme, kendini değerlendirme ve kendini pekiştirmeden oluşan kendini yönetme stratejileri öğretim paketinin zihin yetersizliği olan öğrencilerin, (a) kendini yönetme ... -
The effectiveness of a self-management strategy instruction package prepared for students with intellectual disabilities [Zihin yetersizligi olan ögrencilere yönelik hazi{dotless}rlanan kendini yönetme stratejileri ögretim paketinin etkililigi]
In this study, the effectiveness of a self-management strategy instruction package for students with intellectual disabilities on (a) acquisition and maintenance of self-management skills, and (b) completion of assignments ... -
Effectiveness of constant time delay on teaching snack and drink preparation skills to children with mental retardation
Bozkurt, Funda; Gürsel, Oğuz (Council Exceptional Children, 2005)A multiple probe design with probe conditions across behaviors was used to evaluate effectiveness of constant time delay on teaching snack and drink preparation skills to children with mental retardation. In addition, ... -
Gelişimsel Geriliği Olan Bireylere Okuldan İşe Geçiş Becerilerinin Kazandırılmasına İlişkin Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Görüşleri
Gürsel, Oğuz; Ergenekon, Yasemin; Batu, E. Sema (2007)Bu araştırmanın amacı, gelişimsel geriligi olan bireylere, okuldan işe geçis sürecinde iş ve meslek becerilerinin kazandırılmasına ilişkin olarak bir ilköğretim ve iş okulunda çalışan öğretmenlerin ve yöneticilerin görüş ... -
Gelişimsel Yetersizlik Gösteren Çocuklara Okul Öncesi Dönem Akademik Becerilerin Öğretiminde Küçük Grup Öğretim Düzenlemesiyle Sunulan Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Etkililiği
Aldemir, Özgül; Gürsel, Oğuz (EDAM, 2014)Gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara farklı öğretim düzenlemeleri kullanılarak öğretim sunulmaktadır. Bu öğretim düzenlemelerinden biri de küçük grup öğretim düzenlemesidir. Küçük grup öğretim düzenlemesinin, bire-bir ...