Kurum Yazarı "Güven, Meral" Fakülteler İçin Listeleme
-
Assessment of the reliability and validity of plsı in a Turkish higher education institution
Anadolu Üniversitesi; Çardak, Çiğdem Suzan; Güven, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2014)Learning style is a significant concept particularly in higher education since it both helps learners plan their learning processes appropriately and guides instructors to design their instructional practices accordingly. ... -
Comparison of Secondary Education Mother Tongue Teaching Courses in the International Baccalaureate Program with the National Program in terms of Critical Thinking
Çam Aktaş, Bilge; Güven, Meral (EDAM, 2015)The current study has aimed to compare the objectives, content, teaching-learning process, and evaluation dimensions of the International Baccalaureate Diploma Program (IBDP) Language A1 Course teaching program with those ... -
Çevrimiçi ortamda yürütülen öğretimde planlama ve değerlendirme dersine yönelik öğrenci görüşleri
Anadolu Üniversitesi; Güven, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi ortamda düzenlenen “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersinin amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreci ve değerlendirme süreçlerine yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Tarama ... -
Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi uygulamalarının ve kazanımlarının değerlendirilmesi
Güven, Meral; Çam Aktaş, Bilge; Sever, Demet (2013)Günümüzde daha çok bir yaşam biçimi olarak tanımlanan demokrasi kavramı, 2004-2005 öğretim yılından itibaren “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi” uygulamalarıyla tüm ilköğretim ve ortaöğretim okullarında yalnızca ... -
Edmonds öğrenme stilleri belirleme ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışması
Polat, M.; Güven, Meral (Ankara University, 2017)Bu araştırmanın amacı, Reinert (1976) tarafından geliştirilen Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen ... -
Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması
Güven, Meral; Polat, Mustafa (2017)Bu araştırmanın amacı, Reinert (1976) tarafından geliştirilen Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen ... -
Effect of Inquiry-based Learning Approach on Student Resistance in a Science and Technology Course
Sever, Demet; Güven, Meral (EDAM, 2014)The aim of this study was to identify the resistance behaviors of 7th grade students exhibited during their Science and Technology course teaching-learning processes, and to remove the identified resistance behaviors through ... -
Epistemological beliefs and metacognitive strategies of elt pre-service teachers in distance and formal education
Güven, Meral (2012)The epistemological beliefs in learning process have been investigated from different aspects in relation with many variables in literature. Such beliefs are defined as individuals' beliefs regarding knowledge and learning. ... -
The epistemological beliefs of distance education students
Güven, Meral (2009)The researchers have mostly emphasized the epistemological beliefs which were considered as significant in learning process along with the desire to reveal the nature of learning. Epistemological belief is defined as the ... -
Graduate Education in Teachers' Professional Development: Curriculum and Instruction Doctoral Program
Baldan, Betül; Güven, Meral (Çukurova University, 2018)The aim of this study is to reveal the contributions of the doctoral education in Curriculum and Instruction (CI) field to teachers' professional development. In the scope of this aim, basic qualitative research design was ... -
Graduate Education in Teachers’ Professional Development: Curriculum and Instruction Doctoral Program
Baldan, Betül; Güven, Meral (2018)The aim of this study is to reveal the contributions of the doctoral education in Curriculum and Instruction (CI) field to teachers’ professional development. In the scope of this aim, basic qualitative research design was ... -
Information Literacy: Learning To Learn and Teacher Training
Güven, Meral (2008)Son yıllarda, çağdaş toplumdaki bireylerin sahip olması gereken önemli özelliklerden birisi de bilgi okuryazarlığıdır. Bilgi okuryazarlığı, bilgiyi etkili biçimde yönetebilme becerisidir. Bu becerinin içerisinde, her türlü ... -
Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme/Etmeme Nedenleri
Güven, Meral; Çam Aktaş, Bilge (2014)Bir devlet lisesi olan İstanbul Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi'nde öğrencilerin Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'nı tercih etme ve etmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nitel araştırma ... -
Meta-cognitive Strategy Usage and Epistemological Beliefs of Primary School Teacher Trainees
Belet, Şerife Dilek; Güven, Meral (EDAM, 2011)This study was designed as a descriptive survey study in order to determine primary education teacher trainees' epistemological beliefs; the use of metacognitive strategies; and the relationship between epistemological ... -
Öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerinin akademik başarılarını yordama gücü
Gündoğan Çögenli, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bilişüstü stratejiler kapsamında kullandıkları planlama, izleme, değerlendirme ve duyuşsal stratejilerinin akademik başarıları yordama gücünün belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki
Güven, Meral; Kürüm, Dilruba (2008)Bilgi toplumu, hazır bilgileri sorgusuz kabullenen bireyler yetiştirmek yerine, neyi, niçin ve nasıl öğrenmesi gerektiğini bilen, öğrendiği bilgileri kullanan, geliştiren ve yeni bilgi üreten bireylerin yetiştirilmesini ... -
Öğretmen adaylarının özyeterlik algıları, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejilerinin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği
Anadolu Üniversitesi; Güven, Meral; Gökdağ Baltaoğlu, Meltem (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın genel amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenler ... -
Problem Kurma Yaklaşımıyla Gerçekleştirilen Matematik Öğretiminin Problem Çözme Başarısı, Problem Kurma Becerisi Ve Matematiğe Yönelik Görüşlere Etkisi
Turhan, Buket; Güven, Meral (2014)Bu çalışmada, problem kurma yaklaşımı ile gerçekleştirilen matematik öğretiminin, öğrencilerin problem çözme başarıları, problem kurma becerileri ve matematiğe yönelik görüşlerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, ön ... -
Relationship between self-efficacy, learning strategies, and learning styles of teacher candidates (Anadolu University example)
Baltaoğlu, Meltem Gökdağ; Güven, Meral (Education Assoc South Africa, 2019)The purpose of this study is to analyse the relationship between the perceptions of self-efficacy, as well as learning styles and strategies of teacher candidates at Anadolu University, in terms of various variables. We ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ve bilişbilgilerine ilişkin görüşleri
Güven, Meral; Belet, Şerife Dilek (2010)Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ve bilişbilgilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaca yönelik olarak araştırma nitel araştırma yöntemi benimsenerek gerçekleştirilmiştir. ...