Güncel Gönderiler: Fakülteler
Toplam kayıt 10070, listelenen: 221-240
-
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılık düzeylerinin mekânsal analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi 1982 yılından bu yana örgün eğitim yerine açıktan okuyarak üniversite diploması sahibi olmak isteyen bireylere olanaklar sunmaktadır. Bugüne kadar iki milyondan daha fazla birey ... -
Dünden yarına eğitim paradigmaları: Sanayi modeli eğitim dijital çağda yeterli mi?
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Eğitim dâhil yaşamın çeşitli sosyal alanları, içinde yaşanılan çağın özelliklerini yansıtmakta ve dönemin özellikleriyle şekillenmektedir. Sanayi öncesi devirde usta-çırak ilişkisini temel alan eğitim paradigması sanayi ... -
Öğrenme deneyimlerinin yönetiminde yaşam deneyimlerini yakalamak için çok katmanlı bir model
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Yaşam günlüğü teknolojileri bireylerin yaşam deneyimlerini kendiliğinden ve sürekli olarak yakalamayı amaçlayan donanım ve yazılımlardır. 2000’li yıllar boyunca giyilebilir teknolojiler ve algılayıcılarda gözlenen gelişmeler ... -
Transhumanizm ve öğrenmedeki değişim
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Transhumanizm, insanın var olan özelliklerinin ve potansiyellerinin, genetik bilimi, sağlık ve teknolojinin yanında diğer disiplinlerin ortaklığıyla, mümkün olan tüm bilimsel ve teknolojik imkanların kullanılmasıyla ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemindeki öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarının betimsel değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesine yönelik olarak Açıköğretim Fakültesi İstatistik Bilgi Edinme ve Değerlendirme Birimi tarafından 2014-2015 öğretim yılından başlayarak düzenli olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Uzaktan eğitim bir iletişim sürecidir ve bu süreçte temel olan, öğretme değil, öğrenmedir. Dolayısıyla öğrenme etkinlikleri, aslında yaşamın kendisidir. Alanyazında uzaktan eğitim olarak ifade edilen kavram yerine, 2018’li ... -
Açıköğretim Sisteminin görünen yüzü: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bürolarının örgüt kültürü kapsamında değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bir kültür olarak örgüt anlayışı, bize örgütlerle ilgili derinlemesine inceleme yaparken hikayelerden faydalanma fırsatı sunar. Anlatı desenini kullanan bu nitel çalışmada, yarı yapılandırılmış birebir görüşme tekniği ... -
Açıköğretim Programlarına kayıt yaptıran ve yaptırmayan öğrencilerin Açıköğretim Sistemine yönelik görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Türkiye’de yükseköğretimde Açıköğretim Sistemine giriş yollarından birisi Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından öğrencilerin yerleştirilmesidir. Adaylar kayıt tarihlerinde yerleştirildikleri yükseköğretim ... -
Transhümanist çağda mega açık üniversitelerin yeniden yapılandırılabilmesi için stratejik karar modeli ile bir blokzincir uygulamasının geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)İnsanın fiziksel ve bilişsel yeteneklerinin artırtılarak yaşlanma ve hastalanma gibi arzu edilmeyen veya gereksiz görülen yönlerinin ortadan kaldırılması amacıyla teknoloji ve bilimden faydalanılması gerektiğini öne ... -
Yükseköğrenim düzeyinde uzaktan eğitimde “açıklık” kavramına yönelik içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Son yıllarda yükseköğrenimde açıklık üzerine yapılan çalışmalarda daha çok uzaktan eğitimde açıklığın önemine vurgu yapılmaktadır. Araştırmalarda özellikle açık erişim, açık eğitsel kaynaklar, kitlesel açık çevrimiçi ... -
Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde çoktan seçmeli soruların çeşitli türleri sınavlarda kullanılmaktadır. Bunlar geleneksel çoktan seçmeli, öncüllü, boşluk doldurma türü ve eşleştirme türü sorulardır. Bu soruların ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında eğitsel veri madenciliği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarındaki büyük verinin analiz edilerek öğrenme kurumlarına yönelik anlamlı bilgilere dönüştürülmesi, örüntü ve eğilimlerin ortaya çıkarılması, tahmin ve erken müdahale uygulamaları ve öneri ... -
Biçimsel olmayan öğrenme kaynakları olarak kişisel medya ve kişisel eğlence ortamlarındaki deneyimlerin yönetimi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Yaşam boyu öğrenme sürecinde biçimsel olmayan öğrenmenin gerçekleştiği alanlardan biri de kişisel medya ve kişisel eğlence ortamlarıdır. İnternet bağlantısına sahip masaüstü, dizüstü ve tablet bilgisayarlar ile akıllı ... -
Öğretmen metaforu ölçeği: Geçerlik – güvenirlik çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Farklı disiplin alanlarında çalışan ya da öğrenim gören bireylerin öğretmenlik mesleğine yükledikleri anlamlara (metaforlar aracılığıyla) ilişkin algılarını belirleyebilmek için geçerli ve güvenilir bir “Öğretmen Metaforu ... -
Uzaktan öğrenme ortamı olarak televizyon: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ingilizce programları
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Görüntünün; eğitim süreci içinde motive edici, çekici ve çok güçlü bir araç olduğu kanıtlanmıştır ve öğretme ve öğrenmede ufuk açar. Görüntü, öğrencilerin anlamasında deneyimsel değerdir ve kişisel gelişme sağlar. ... -
Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Nesnelerin İnterneti kavramı son yıllarda bilişim alanında ortaya çıkan yeni bir paradigma olarak tüm dikkatleri üzerine çekmiştir. Bu kavram, pek çok alanı etkilediği gibi hem geleneksel eğitim alanında, hem de açık ve ... -
Farklı programlarda okutulan matematik dersi sınavlarına yönelik değişen madde fonksiyonu analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bir sınavın farklı alt gruplara avantaj/ dezavantaj oluşturması durumunda ortaya çıkan test yanlılığı önemli bir problemdir. Test yanlılığını belirlemede, değişen madde fonksiyonu (DMF) çalışmalarından elde edilen bilgiler ... -
Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan çoktan seçmeli bir teste ait madde güçlüklerinin ardışık aralıklar yöntemiyle ölçeklenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan bir çoktan seçmeli sınava ait maddelerin alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda ardışık aralıklar yöntemi ile ölçeklenmesi ve bu ölçek dğerleri ile sınavın uygulanması ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve Uzaktan öğrenme sistemleri çoğu kez formal/örgün öğrenme sistemlerinden daha hızlı değişir ve gelişir. Uzun süredir geleneksel ölçme sistemlerini kullanmakta olan açık ve uzaktan öğrenme alanı modern ölçme ... -
Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumları
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumlarının saptanmasıdır. Bu amaçla bir araştırma projesi kapsamında geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirilmiş ve analizler ...