Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 10070, listelenen: 401-420

    • Grafik tasarımın bilgilendirme ve yönlendirme tasarımındaki rolü ve Londra Eskişehir örnekleri üzerinden bir inceleme 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü; Taşçıoğlu, Melike; Erdoğan Aydın, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Kentler büyüyen, gelişen ve giderek karmaşıklaşan organik yapılardır ve kentlerde yaşam kalitesini korumak, bir sistem kurma zorunluluğunu ve tasarımı beraberinde getirir. Özellikle hızlı nüfus artışının ve göçün yoğun ...
    • Hümanist yazının tarihsel kimliği 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü; Arı, Sevgi (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Bu çalışmada Gotik ve Hümanist yazı, Avrupa’da Ortaçağ’dan Rönesans’a geçişe paralel olarak tarihsel kimlikleri üzerinden incelenmektedir. Gutenberg’in matbaa tekniği, bu tekniğin getirdiği toplumsal dönüşümlerle birlikte ...
    • Değişen müze kavramı ve çağdaş müze mekanlarının oluşturulmasına yönelik tasarım girdileri 

      Anadolu Üniversitesi; Kandemir, Özge; Uçar, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Müze mekânı, yeni veya mevcut bir yapı aracılığıyla, insan ve çevresinin kanıtlarını toplama, üzerinde çalışma ve sergileme edimlerini gerçekleştirmeye yönelmektedir. Fakat “Müze” oluşumunun gerçekleştirdiği işlevler ve ...
    • Abidin Dino ve eller 

      Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü; Edeer, Şemsettin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Abidin Dino, sanatta çok yönlülüğe inanmış, Çağdaş Türk Resim sanatının önemli isimleri arasında yer alır. Onun sanatı, düşünmeye ve duyguların değerlendirilmesi üzerine kuruludur. Belli temalar çerçevesinde birbirinden ...
    • Feminist eleştiri kuramının Mary Cassatt’nın yapıtlarına uygulanması 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı; Serbest Yılmaz, Betül (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      XIX. yüzyılın ataerkil toplum yapısı; dönemin düşünür ve bilim adamlarının ırk-cinsiyet söylemleriyle güçlü bir temel üzerine oturtulmuştur. Kadının görevinin üreme olduğu salık verilerek kamusal- özel olarak ayrılan ...
    • Müzenin kamusallığının sanat yoluyla eleştirisi 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Karaca, Gülçin (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      21. yüzyılda Avrupa ülkelerindeki, Amerika’daki ve Türkiye’deki bienallerde, sergilerde ve sokaklarda sıkça örneklerine rastlanan katılımcı ve ilişkisel sanat örnekleri, sanatın geleneksel özelliklerini kullanmaz. Katılımcı ...
    • Seramik yüzeylerde maskeleme tekniğinin kullanımının araştırılması ve uygulanması 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; 0000-0001-7378-027X; Sevim, S. Sibel; İn, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Neolitik Çağın erken dönemlerinde (M.Ö.7500-6500) seramiğin kullanım amaçlı olarak üretildiği ilk örneklere rastlanmaktadır. Tarihsel gelişime paralel olarak değişen ve gelişen seramik form çeşitliliğine, farklı topluluklar ...
    • Eskişehir’de lületaşı 

      Anadolu Üniversitesi; Algan, Ertuğrul (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Lületaşı sepiyolit olarak bilinen bir madendir. Bu maden, “Eskişehir Taşı”, “Aktaş”, “Beyaz Altın” gibi adlarla da bilinir. Yabancı dillerin hemen hemen tümünde, Almanca’ da “denizköpüğü” anlamına gelen “meerschaum” ...
    • Yıldönümü amblem tasarımları 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü; Okur, Çağlar (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Kurumsal yıldönümleri; çoğunlukla ticari ya da ticari olmayan markalar tarafından kurumsal kimliğin değerini arttırmaya, çalışanlarla, müşterilerle ilişkileri güçlendirmeye ve yatırımcı güveni oluşturmaya yardımcı olan ...
    • Çağdaş türk seramik sanatında resimsel anlatım 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; 0000-0001-7378-027X; Sevim, S. Sibel; Yıldırım, Öznur (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Günümüzde seramik sanatı, birçok farklı sanat disiplinini bir araya getiren çok yönlü bir sanat olgusuna dönüşmektedir. Seramik sanatında geleneksel öğeleri kullanarak çağdaş yorumlamalar yapmak günümüzde halen kullanılsa ...
    • Yerelden evrensele japon anime ve manga sanatı 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümü; 0000-0001-9893-1070; Taş Alicenap, Çiğdem (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Anime ve manga kültürü Uzakdoğu çizgi roman sanatının yoğun üretimi, tarih, din, kültür ve felsefenin konulara yansıması ve Batı çizgi film ve çizgi romanlarından ayrılan farklı tarzlarıyla araştırılması ve öğrenilmesi ...
    • Sanat ve tasarımda anamorfik görüntüler 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü; Keleşoğlu, Bengisu; Uygungöz, Mehtap (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Yüzyıllardır yeni arayışlar içerisinde olan insanoğlu kendini ifade etmek ve düşüncelerini dışa vurmak için çok çeşitli yollar denemiştir. İzleyicinin, eserin bir parçası haline dönüşerek, gözlemlemeye devam ederek, “keşif ...
    • Küresel iklim değişikliğinin toplumsal algısında görsel sanatların rolü 

      Anadolu Üniversitesi; Türe, Cengiz (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Küresel ısınma ve iklim değişikliği ile mücadelenin kazanılması toplumların farkındalık düzeyinin artmasıyla doğru orantılıdır. İnsanlığın hiçbir döneminde güvenilir bilgilere ve onları açıklama gücüne bilim dışında ...
    • Metepec seramik hayat ağaçları ve çağdaş yorumları 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; 0000-0001-7378-027X; Sevim, S. Sibel; Kahraman, Duygu; Özer, Gökçe (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Geleneksel üslup ve biçimle kurulan organik bağ, sanat ve sanatçı açısından eserlere yansımada büyük önem taşımaktadır. Geçmişi eserleriyle günümüze taşıyan sanatçı, izleyiciye tarihe tanıklık etme olanağı da sunmaktadır. ...
    • 20. ve 21. yy. da sanatta malzeme olarak beden; performans sanatı 

      Demiral, Akın (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Performans sanatı, ilk adımları 1920’lerdeki sanat ortamında atılmış bir sanat yapma biçimidir. Avant garde sanat akımlarındaki biçimciliğe karşı çıkan ve kendinden önceki sanat anlayışını sorgulayarak sanatın sınırlarını ...
    • Bilimsel sembollerin ve denklemlerin grafik tasarımda kullanılması 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü; Okur, Çağlar (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Algılama sayesinde içinde yaşadığımız çevreyi anlamlandırıyor ve yorumluyoruz. Algıladığımız iletileri anlaşılır bilgilere dönüştürmek için de birçok yöntem kullanmaktayız. Örneğin bilimsel denklemler ve semboller sayesinde ...
    • Teknolojinin olanakları ile değişen sanat alanı 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü; Coşkun, Rıdvan (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Endüstrileşmeyle birlikte gelişen ve değişen dünyamızda teknolojinin sınırları doğal olarak insan zekasının da sınırlarını zorlamaktadır. İnsanlığın kültürel, sosyal ve teknolojik her alandaki gelişimi dünyamızı olumlu ...
    • Geçmişten günümüze seramik sanatında ‘baykuş’ figürü 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; Başkırkan, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      İnsanoğlunun varoluşundan günümüze kadar neredeyse her kültürde “baykuş” figürüne rastlamak mümkündür. Belki de paradoks ve gizin; yaşam ve ölümün, dinlenmenin, dişiliğin, karanlığın ve bilinmeyenin öğretmeni olduğu için ...
    • Yaş çamurlar üzerinde uygulanan mühür dekorları ve çağdaş uygulamalarından örnekler 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; 0000-0001-7378-027X; Sevim, S. Sibel; Kahraman, Duygu (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Seramiğin ilk olarak şekillendirilmesinden buyana çağlar boyunca mühür dekorları, yaş çamur dekor tekniklerinin vazgeçilmez öğelerinden biri olmuştur. “İnsanoğlu seramiği şekillendirmeye başladığı zaman elleri ile üzerine ...
    • 400 yıllık gelenek: hagi seramikleri 

      Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü; Çobanlı, Zehra; Özer, Gökçe (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Hagi seramikleri yalın formları ve yarı-saydam beyaz sırları ile Japon seramik sanatında önemli bir yere sahiptir. Hagi seramikleri 16.yüzyılın sonları-17.yüzyılın başlarında Kore’nin işgalinden sonra Japonya’ya getirilen ...