Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 233, listelenen: 11-30
-
Assessment of induction to teaching program: Opinions of novice teachers, mentors, school administrators
(Horizon Research Publishing, 2018)This research aimed at evaluating Induction to teaching Program according to the opinions of novice teachers, mentors and administrators is a qualitative research carried out in the pattern of phenomenology. The data of ... -
Assessment of written expression skills in hearing impaired students trained with the auditory/oral approach
(Hacettepe University, 2007)This study investigated the written expression skills. of forty 4(th), 5(th), 6(th), 7(th) and 8(th) grade hearing impaired students trained with the auditory/oral approach at the Research and Education Center for Children ... -
Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeli*
(2016)Bu çalışmada, eğitimde program değerlendirme modellerinden biri olan ancak Türkiye'de günümüze kadar yapılmış program değerlendirme çalışmalarında neredeyse hiç kullanılmamış ve Türkçe kaynakları oldukça yetersiz olan ... -
Ayla Çınaroğlu’nun “keçi masalı” adlı eserinde toplumsal bilinç eğitimi
(2007)Sağlıklı bir toplum ancak toplum bilinci gelişmiş bireylerle mümkündür. Toplumsal bilinç insan haklarına ve temel özgürlüklere saygılı olmayı, insanlar arasında demokrasiyi, toplumsal adaleti, dayanışmayı ve dostluğu ... -
Aytül Akal’ın Masallarıyla Çocukta Çevre Bilinci Geliştirme
(2008)Çevre tüm canlıların yaşamında önemli bir rol oynamaktadır. Temiz bir çevrede yaşamak bütün insanların ortak isteğidir. Zira çevreden en çok yararlanan insanlar, ama en çok kirleten de yine insanlardır. Son yıllarda özellikle ... -
Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları
(2004)Araştırmada, farklı düzeyde bilgisayar kaygısına sahip öğretmen adaylarının, stresle başa çıkma düzeylerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Bir Ortaokul Matematik Öğretmeni ve Öğretmen Adayının Matematiksel Söylemleri
(2017)Bu araştırmada matematiksel iletişim bağlamında eğitim almış bir ortaokul matematik öğretmen adayı ile bu eğitimi almamış olan belirli bir mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeninin matematiksel söylemlerinin ... -
Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim
(2010)Matematik eğitimcilerinin uzun yıllardır önemle üzerinde çalıştıkları fonksiyon kavramı hala öğrenciler için bir güçlük kaynağı olmaktan çıkamamıştır. Fonksiyonel ilişki, fonksiyon kavramının başlıca önkoşul bilgisi ... -
Cognitive and affective implications of persuasive technology use on mathematics instruction
(Pergamon-Elsevier Science LTD, 2014)This study investigated the effects of different computer based interventions on mathematics achievement, attitudes towards search engines and Internet self-efficacy. Participants were 105 pre-service teachers enrolled in ... -
Comment on Kesici and Sahin (2009): Measurement of Negative Consequences of Internet Use
(Ammons Scientific, LTD, 2010)In an ongoing discussion regarding use of the concept of Internet addiction, it does not seem reasonable to use the concept in studies which are conducted in nonclinical settings and describe negative situations experienced ... -
Comparison of Simultaneous Prompting with Continuous Probe Sessions and Intermittent Probe Sessions
(Anı Yayıncılık, 2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
Comparison of simultaneous prompting with continuous probe sessions and intermittent probe sessions [Ögrencilerin Ögrenmesi ve Sinif Etkileşimini geliştirmek üzere Soru Cevap Sistemlerini Kullanimi]
(2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
The Construct Validity of Felder-Soloman Index of Learning Styles (ILS) for the Prospective Teachers
(2016)Öğrenme sürecine ilişkin önemli bir bireysel farklılık olan öğrenme stili, öğrenenin öğrenme özelliklerini ve öğrenme sürecinde tercih ettiği yolları ifade eden bir kavramdır. Alanyazında yer alan öğrenme stillerini ... -
A Critical Examination of My Qualitative Research Efforts in Turkey
(2015)Günümüzde araştırmacılar araştırma paradigmalarını bilmeliler ve herhangi bir yöntemle araştırmalar düzenlemek ve değerlendirmek için dogmatik olamayan tutumlar ve beceriler geliştirmelidirler. Türkiye'de nitel araştırmalara ... -
Cross-Cultural Experiences through Erasmus: Pre-Service Teachers' Individual and Professional Development
(2011)Problem Statement: In today's global society, international student mobility is becoming more important in terms of its outcomes such as increasing student participation and involvement in international education and re- ... -
Cross-Cultural Experiences through Erasmus: Pre-Service Teachers' Individual and Professional Development
(Anı Yayıncılık, 2011)Problem Statement: In today's global society, international student mobility is becoming more important in terms of its outcomes such as increasing student participation and involvement in international education and ... -
The current state of digitalization: Digital native, digital immigrant and digital settler
(2013)21. yüzyılda eğitim, gerek öğrenci gerekse öğretmen boyutunda dijital bir bölünmeyi yaşamaktadır. Endüstriyel çağın öğrencileri olan “dijital göçmenler” den birçok anlamda farklılıklar gösteren ve dijital kültür içinde ... -
Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Olaf Zawacki-Richter ve Terry Anderson’un editörlüğünü üstlendiği Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru adlı kitap daha önce Zawacki-Richter’in 2009 yılında gerçekleştirdiği Delphi çalışmasında belirlemiş ... -
Dede korkut hikâyelerinde yer alan değerler
(2013)Günümüz toplumlarında yaşanan değer bunalımı nedeniyle okulda gerçekleştirilecek planlı değer eğitimi etkinlikleri gittikçe önem kazanmaktadır. Destan, şiir, hikâye gibi edebi ürünler değer eğitimi için önemli kaynaklardır. ... -
Değişmeyen Algılar, Değişmeyen Sorunlar: Öğrenci-Öğretmen-Veli Bağlamında İlkokul Görsel Sanatlar Dersi
(Anı Publishing, 2019)Bu araştırmanın amacı, öğrenci, öğretmen ve velilerin görüşleri doğrultusunda ilkokul Görsel Sanatlar dersinin incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim araştırma deseni kullanılmıştır. ...