Konu "Disiplinler Arası" için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 34, listelenen: 21-34
-
Lise Öğrencilerinin Uluslararası Bakalorya Diploma Programını Tercih Etme/Etmeme Nedenleri
(2014)Bir devlet lisesi olan İstanbul Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi'nde öğrencilerin Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'nı tercih etme ve etmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nitel araştırma ... -
A Look at the Major Language Teaching Methods from a Bakhtinian Perspective
(2014)Yabancı dil sınıflarındaki öğrencilerin farklı altyapılardan gelmeleri bütün öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek tek bir dil öğretim metodunun dizayn edilmesini çok zor hale getirmektedir. Dil öğretim metodlarına ... -
Problem çözme envanterini ilköğretim öğrencilerine uyarlama çalışması: doğrulayıcı faktör analizi sonuçları
(2014)Bu çalışmanın amacı, Heppner ve Peterson (1982) tarafından yetişkinlere uygulanmak üzere geliştirilen 'Problem Çözme Envanteri'nin Türkçeye uyarlanmış biçiminin beşinci sınıf öğrencileri için yeniden uyarlanmasına yönelik ... -
Reflections of undergraduate students regarding pda use for instructional purposes
(2007)Bu çalışma PDA’ların (kişisel dijital asistan) öğretim amaçlı kullanımına yönelik öğrenci görüşlerini araştırmaktadır. Çalışma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde dördüncü dönemde seçmeli olarak verilen BTÖ 204 - ... -
Sprechsprachliche elemente im üniversitären konversationsunterricht als beitrag zur mündlichen ausdruckserleichterung
(2007)Yabancı Dil Öğretiminde iletişimsel beceriye sahip olmak demek, gerek konuşma dilini gerekse yazı dilini iletişim aracı olarak kullanabilecek yetiye sahip olabilmek demektir. Günlük yaşamımızda her anadil kullanıcısı gibi ... -
Teacher Candidates' Learning Styles and Critical Thinking Disposition
(2007)Bu araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimlerini çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim ... -
Test Yönteminin İngilizce Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi
(2014)Bu çalışma üç farklı test yönteminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin okuma becerileri performansı üzerindeki etkiyi araştırmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bu üç yöntemin kendi okuma becerilerini ölçme ... -
Türk ve Alman İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Dilbilgisi Ders Kitaplarındaki Sıfatların Nicelik Bakımından Karşılaştırılması
(2006)Öğrenmeye başladığımız ilk günden ulaştığımız yaşa kadar, sürekli bir şekilde yeni şeylerin isimlerini sözcük dağarcığımıza katıyoruz. 8 sözcük türünden biri olan sıfatlar, nesneleri algılamada, tanımlamada ve ayırt etmede ... -
Türkçe’nin Ediniminde Sıfatların Gelişim Profili
(2017)Türkçe'nin ediniminde, sıfatların edinimi bir takım çalışmalarda ele alınmıştır. Bu çalışmalar, sıfatların isim ve yüklemlerden sonra edinilmesine ragmen, erken yaşlarda edinildiğini göstermiştir. Edinilen sıfatlar hem ... -
Türkiye’de Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nasıl Olmalıdır?
(2014)Bu araştırmanın temel amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programının gelecekte nasıl olması gerektiğini, yapılan çalışmalara göre ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerine dayalı olarak doküman incelemesi ... -
Türkiye’nin Demografik Özellikleri Doğrultusunda İnformal Öğrenmelerin Sertifikasyonuna Yönelik Gereksinimin Analizi
(2014)Nitelikli ara insangücünün yetiştirilebilmesinde yaşamboyu öğrenmeye dayalı ulusal bir mesleki yeterlik sisteminin oluşturulması ve informal gerçekleşen öğrenmelerin yaşamboyu öğrenme sürecinde tanınması ve belgelendirilmesi ... -
Üstün Zekâlı Ergenlerde Yalnızlık ve Yaşam Doyumu İlişkisi
(2016)Bu araştırmada, üstün zekâlı ergenlerde yalnızlık ve yaşam doyum düzeyi arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmaya 106 üstün zekâlı ortaokul öğrencisi amaçlı örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada UCLA Yalnızlık ... -
Views of English language teachers on the affective domain of language teaching in Turkey
(2009)Etkili bir öğretmenin özellikleri farklı görüşlere göre değişiklikler gösterse de, herkes duyuşsal alanı göz ardı eden bir öğretmenin etkili sayılamayacağı konusunda hemfikirdir. Yapılan çalışmalar genellikle bilişsel alan ... -
Yabancı Uyruklu Öğretmen Adaylarının Türkiye''deki Eğitimlerine Yönelik Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği
(2015)Bu araştırmanın amacı, yabancı uyruklu öğretmen adaylarının Türkiye'deki eğitimlerine yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma deseni benimsenerek gerçekleştirilen araştırmaya, yabancı ülkelerden gelerek Anadolu ...