Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 233, listelenen: 16-35
-
Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları
(2004)Araştırmada, farklı düzeyde bilgisayar kaygısına sahip öğretmen adaylarının, stresle başa çıkma düzeylerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Bir Ortaokul Matematik Öğretmeni ve Öğretmen Adayının Matematiksel Söylemleri
(2017)Bu araştırmada matematiksel iletişim bağlamında eğitim almış bir ortaokul matematik öğretmen adayı ile bu eğitimi almamış olan belirli bir mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeninin matematiksel söylemlerinin ... -
Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim
(2010)Matematik eğitimcilerinin uzun yıllardır önemle üzerinde çalıştıkları fonksiyon kavramı hala öğrenciler için bir güçlük kaynağı olmaktan çıkamamıştır. Fonksiyonel ilişki, fonksiyon kavramının başlıca önkoşul bilgisi ... -
Cognitive and affective implications of persuasive technology use on mathematics instruction
(Pergamon-Elsevier Science LTD, 2014)This study investigated the effects of different computer based interventions on mathematics achievement, attitudes towards search engines and Internet self-efficacy. Participants were 105 pre-service teachers enrolled in ... -
Comment on Kesici and Sahin (2009): Measurement of Negative Consequences of Internet Use
(Ammons Scientific, LTD, 2010)In an ongoing discussion regarding use of the concept of Internet addiction, it does not seem reasonable to use the concept in studies which are conducted in nonclinical settings and describe negative situations experienced ... -
Comparison of Simultaneous Prompting with Continuous Probe Sessions and Intermittent Probe Sessions
(Anı Yayıncılık, 2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
Comparison of simultaneous prompting with continuous probe sessions and intermittent probe sessions [Ögrencilerin Ögrenmesi ve Sinif Etkileşimini geliştirmek üzere Soru Cevap Sistemlerini Kullanimi]
(2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
The Construct Validity of Felder-Soloman Index of Learning Styles (ILS) for the Prospective Teachers
(2016)Öğrenme sürecine ilişkin önemli bir bireysel farklılık olan öğrenme stili, öğrenenin öğrenme özelliklerini ve öğrenme sürecinde tercih ettiği yolları ifade eden bir kavramdır. Alanyazında yer alan öğrenme stillerini ... -
A Critical Examination of My Qualitative Research Efforts in Turkey
(2015)Günümüzde araştırmacılar araştırma paradigmalarını bilmeliler ve herhangi bir yöntemle araştırmalar düzenlemek ve değerlendirmek için dogmatik olamayan tutumlar ve beceriler geliştirmelidirler. Türkiye'de nitel araştırmalara ... -
Cross-Cultural Experiences through Erasmus: Pre-Service Teachers' Individual and Professional Development
(2011)Problem Statement: In today's global society, international student mobility is becoming more important in terms of its outcomes such as increasing student participation and involvement in international education and re- ... -
Cross-Cultural Experiences through Erasmus: Pre-Service Teachers' Individual and Professional Development
(Anı Yayıncılık, 2011)Problem Statement: In today's global society, international student mobility is becoming more important in terms of its outcomes such as increasing student participation and involvement in international education and ... -
The current state of digitalization: Digital native, digital immigrant and digital settler
(2013)21. yüzyılda eğitim, gerek öğrenci gerekse öğretmen boyutunda dijital bir bölünmeyi yaşamaktadır. Endüstriyel çağın öğrencileri olan “dijital göçmenler” den birçok anlamda farklılıklar gösteren ve dijital kültür içinde ... -
Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Olaf Zawacki-Richter ve Terry Anderson’un editörlüğünü üstlendiği Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru adlı kitap daha önce Zawacki-Richter’in 2009 yılında gerçekleştirdiği Delphi çalışmasında belirlemiş ... -
Dede korkut hikâyelerinde yer alan değerler
(2013)Günümüz toplumlarında yaşanan değer bunalımı nedeniyle okulda gerçekleştirilecek planlı değer eğitimi etkinlikleri gittikçe önem kazanmaktadır. Destan, şiir, hikâye gibi edebi ürünler değer eğitimi için önemli kaynaklardır. ... -
Değişmeyen Algılar, Değişmeyen Sorunlar: Öğrenci-Öğretmen-Veli Bağlamında İlkokul Görsel Sanatlar Dersi
(Anı Publishing, 2019)Bu araştırmanın amacı, öğrenci, öğretmen ve velilerin görüşleri doğrultusunda ilkokul Görsel Sanatlar dersinin incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim araştırma deseni kullanılmıştır. ... -
Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi uygulamalarının ve kazanımlarının değerlendirilmesi
(2013)Günümüzde daha çok bir yaşam biçimi olarak tanımlanan demokrasi kavramı, 2004-2005 öğretim yılından itibaren “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi” uygulamalarıyla tüm ilköğretim ve ortaöğretim okullarında yalnızca ... -
Determining the navigational aids use on the internet: The information technologies teacher candidates' case
(2010)The Internet users who fail to cope with navigation may generally face various problems such as disorientation, distraction, low motivation and abondenment of information retrieval. Therefore, navigational aids are frequently ... -
Development of a Listening and Speaking Achievement Test for Primary School 2nd Grade English Course
(Pegem Akad Yayıncılık Egitim Danışmanlık Hizmetleri Tic LTD Sti, 2015)In this research, it is aimed to develop an achievement test focusing on listening and speaking skills in order to reveal the realization of the objectives set forth for students studying primary school 2nd grade English ... -
Development of Decision Making Skills Scale for Primary School Students: Validity and Reliability Study
(Çukurova University, 2019)The aim of this study is to develop a scale to determine the decision-making skills of fourth grade students. While developing the scale, dimensions and sub-factors on decision-making skills were reviewed in related ... -
Die funktionen der aufforderungssätze in der Türkischen alltagssprache
(2012)The purpose of this study is to explain the functions of imperative sentences in daily Turkish language within the framework of pragmatic theories. In this respect, the study first discusses the definitions and functions ...