Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 233, listelenen: 201-220
-
Teacher Candidates' Learning Styles and Critical Thinking Disposition
(2007)Bu araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimlerini çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim ... -
Teacher candidates' self-efficacy beliefs and possible selves throughout the teaching practice period in Turkey
(Springer, 2016)This research aims to study the change observed in self-efficacy beliefs and possible selves of teacher candidates regarding their first year in the profession after the completion of teaching practice. The research has a ... -
Teacher Strategies in Shared Reading for Children with Hearing Impairment
(Anı Yayıncılık, 2013)Problem Statement: Utilization of shared reading practice in hearing impaired children's literacy instruction may yield quite beneficial. However an investigation of Turkish literature revealed no studies regarding application ... -
Teacher strategies in shared reading for children with hearing ımpairment
(2013)Problem Durumu:İşitme engelli çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerinin gelişi- minde karşılaştıkları zorluklar bilinmektedir. Dil gelişimindeki bu zorlukları okuma yazmayı öğrenme ve geliştirmede karşılaşılan ... -
Teachers' Competencies
(Peter Lang GMBH, Europaischer Verlag Wissenschaften, 2010)The aim of this article is to discuss and clarify the general framework of teachers' competencies. The general framework regarding teacher competencies were explained in nine different dimensions as field competencies, ... -
Teaching Practice of a Social Studies Practicum Student Who is Blind: a Case Study
(2014)Problem Durumu:Avrupa Konseyi'nin 2010-engelliler eylem planında onlarıntoplumla bütünleşmesi ve yaşam kalitelerinin artırılması için istihdam sorununun çözülmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Bunu sağlamak amacıyla politikalar ... -
Test Yönteminin İngilizce Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi
(2014)Bu çalışma üç farklı test yönteminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin okuma becerileri performansı üzerindeki etkiyi araştırmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bu üç yöntemin kendi okuma becerilerini ölçme ... -
Turkish Academics' Foreign Language Academic Literacy: A Needs Analysis Study
(Eskisehir Osmangazi University, Fac Education, 2019)For academics, foreign language academic literacy is essential in order to read and analyze academic sources in the foreign language effectively as well as to produce and present their own work in that language. In spite ... -
Turkish Teacher Candidates' Challenges Regarding Cross-cultural Experiences: The Case of Erasmus Exchange Program
(Turkish Education Assoc, 2013)This study aims to understand the cultural problems of Turkish teacher candidates in the countries they visited through the Erasmus Program. Phenomenological research method was employed in this study. The participants of ... -
Türk Ögretmen Adaylarinin Kültürlerarasi deneyimlerinde karşilaştiklari sorunlar: Erasmus degişim programi örnegi
(2013)Bu araştırmada Türk öğretmen adaylarının Erasmus Programı’yla gittikleri ülkelerde karşılaştıkları kültürel sorunları anlamak amaçlanmıştır. Araştırmada fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmaya 2008-2009 öğretim ... -
Türk öğretmen adaylarının kültürlerarası deneyimlerinde karşılaştıkları sorunlar: Erasmus değişim programı örneği
(2013)Bu araştırmada Türk öğretmen adaylarının Erasmus Programı'yla gittikleri ülkelerde karşılaştıkları kültürel sorunları anlamak amaçlanmıştır. Araştırmada fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmaya 2008-2009 öğretim ... -
Türk ve Alman İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Dilbilgisi Ders Kitaplarındaki Sıfatların Nicelik Bakımından Karşılaştırılması
(2006)Öğrenmeye başladığımız ilk günden ulaştığımız yaşa kadar, sürekli bir şekilde yeni şeylerin isimlerini sözcük dağarcığımıza katıyoruz. 8 sözcük türünden biri olan sıfatlar, nesneleri algılamada, tanımlamada ve ayırt etmede ... -
Türkçe’nin Ediniminde Sıfatların Gelişim Profili
(2017)Türkçe'nin ediniminde, sıfatların edinimi bir takım çalışmalarda ele alınmıştır. Bu çalışmalar, sıfatların isim ve yüklemlerden sonra edinilmesine ragmen, erken yaşlarda edinildiğini göstermiştir. Edinilen sıfatlar hem ... -
Türkiye’de Geleceğin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nasıl Olmalıdır?
(2014)Bu araştırmanın temel amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programının gelecekte nasıl olması gerektiğini, yapılan çalışmalara göre ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerine dayalı olarak doküman incelemesi ... -
Türkiye’deki İngilizce Öğretmeni Adaylarının Tekno-pedagojik İçerik Bilgisi ile İlgili Algıları
(2018)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki İngilizce öğretmen adaylarının Teknopedagojik İçerik Bilgisi (TPİB) ile ilgili algılarını araştırmak ve bu algılarını etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Hem nicel hem de nitel veri ... -
Türkiye’nin Demografik Özellikleri Doğrultusunda İnformal Öğrenmelerin Sertifikasyonuna Yönelik Gereksinimin Analizi
(2014)Nitelikli ara insangücünün yetiştirilebilmesinde yaşamboyu öğrenmeye dayalı ulusal bir mesleki yeterlik sisteminin oluşturulması ve informal gerçekleşen öğrenmelerin yaşamboyu öğrenme sürecinde tanınması ve belgelendirilmesi ... -
Ultrastructural changes in blood vessels in epidermal growth factor treated experimental cutaneous wound model
(Elsevier GMBH, 2013)This study investigates the impact of epidermal growth factor (EGF) on blood vessels, specifically on the development of intussusceptive angiogenesis in cutaneous wound healing. Excisional wounds were formed on both sides ... -
Ulusal Yenidoğan İşitme Tarama Programı’nın Aile ve Sağlık Çalışanları Görüşlerine Göre İncelenmesi: Durum Araştırması
(Anı Publishing, 2019)Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırmanın amacı, bir ileri tanı merkezinde yenidoğan işitme taramasından eğitime yönlendirmeye kadar olan süreci incelemek ve bu sürece ilişkin sağlık çalışanları ile birlikte ... -
The Usage of Non-Classroom Environments in Social Studies Education
(2015)Araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan sınıf dışı okul ortamlarının belirlenmesidir. Tarama deseninde gerçekleştirilen araştırmaya Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilkokul ve ortaokullarda ... -
Uzaktan öğrenme ortamı olarak televizyon: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ingilizce programları
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Görüntünün; eğitim süreci içinde motive edici, çekici ve çok güçlü bir araç olduğu kanıtlanmıştır ve öğretme ve öğrenmede ufuk açar. Görüntü, öğrencilerin anlamasında deneyimsel değerdir ve kişisel gelişme sağlar. ...