Dil "tur" Makale Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 107, listelenen: 1-20
-
An analysis of social studies teachers’ epistemological beliefs and teaching styles in terms of several variables [Sosyal bilgiler ögretmenlerinin epistemolojik inançlari ve ögretim stillerinin çesitli degiskenler açisindan incelenmesi]
(Ankara University, 2017)As studies on individual differences increased, research on epistemological beliefs and learning & teaching styles has also grown. Accordingly, this study aimed determining the epistemological beliefs and teaching styles ... -
An Application of the Action-Based Approach in French Language Teaching: A Qualitative Case Study
(Hacettepe University, 2017)This research aims to develop tasks based upon projects founded on action-based approach and the application of these tasks in French Language Teaching and to reveal their influences on the reinforcement of the motivation, ... -
Assessment of written expression skills in hearing impaired students trained with the auditory/oral approach
(Hacettepe University, 2007)This study investigated the written expression skills. of forty 4(th), 5(th), 6(th), 7(th) and 8(th) grade hearing impaired students trained with the auditory/oral approach at the Research and Education Center for Children ... -
Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeli*
(2016)Bu çalışmada, eğitimde program değerlendirme modellerinden biri olan ancak Türkiye'de günümüze kadar yapılmış program değerlendirme çalışmalarında neredeyse hiç kullanılmamış ve Türkçe kaynakları oldukça yetersiz olan ... -
Ayla Çınaroğlu’nun “keçi masalı” adlı eserinde toplumsal bilinç eğitimi
(2007)Sağlıklı bir toplum ancak toplum bilinci gelişmiş bireylerle mümkündür. Toplumsal bilinç insan haklarına ve temel özgürlüklere saygılı olmayı, insanlar arasında demokrasiyi, toplumsal adaleti, dayanışmayı ve dostluğu ... -
Aytül Akal’ın Masallarıyla Çocukta Çevre Bilinci Geliştirme
(2008)Çevre tüm canlıların yaşamında önemli bir rol oynamaktadır. Temiz bir çevrede yaşamak bütün insanların ortak isteğidir. Zira çevreden en çok yararlanan insanlar, ama en çok kirleten de yine insanlardır. Son yıllarda özellikle ... -
Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları
(2004)Araştırmada, farklı düzeyde bilgisayar kaygısına sahip öğretmen adaylarının, stresle başa çıkma düzeylerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Bir Ortaokul Matematik Öğretmeni ve Öğretmen Adayının Matematiksel Söylemleri
(2017)Bu araştırmada matematiksel iletişim bağlamında eğitim almış bir ortaokul matematik öğretmen adayı ile bu eğitimi almamış olan belirli bir mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeninin matematiksel söylemlerinin ... -
Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim
(2010)Matematik eğitimcilerinin uzun yıllardır önemle üzerinde çalıştıkları fonksiyon kavramı hala öğrenciler için bir güçlük kaynağı olmaktan çıkamamıştır. Fonksiyonel ilişki, fonksiyon kavramının başlıca önkoşul bilgisi ... -
Cross-Cultural Experiences through Erasmus: Pre-Service Teachers' Individual and Professional Development
(2011)Problem Statement: In today's global society, international student mobility is becoming more important in terms of its outcomes such as increasing student participation and involvement in international education and re- ... -
Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Olaf Zawacki-Richter ve Terry Anderson’un editörlüğünü üstlendiği Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru adlı kitap daha önce Zawacki-Richter’in 2009 yılında gerçekleştirdiği Delphi çalışmasında belirlemiş ... -
Dede korkut hikâyelerinde yer alan değerler
(2013)Günümüz toplumlarında yaşanan değer bunalımı nedeniyle okulda gerçekleştirilecek planlı değer eğitimi etkinlikleri gittikçe önem kazanmaktadır. Destan, şiir, hikâye gibi edebi ürünler değer eğitimi için önemli kaynaklardır. ... -
Değişmeyen Algılar, Değişmeyen Sorunlar: Öğrenci-Öğretmen-Veli Bağlamında İlkokul Görsel Sanatlar Dersi
(Anı Publishing, 2019)Bu araştırmanın amacı, öğrenci, öğretmen ve velilerin görüşleri doğrultusunda ilkokul Görsel Sanatlar dersinin incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim araştırma deseni kullanılmıştır. ... -
Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi uygulamalarının ve kazanımlarının değerlendirilmesi
(2013)Günümüzde daha çok bir yaşam biçimi olarak tanımlanan demokrasi kavramı, 2004-2005 öğretim yılından itibaren “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi” uygulamalarıyla tüm ilköğretim ve ortaöğretim okullarında yalnızca ... -
Development of a Listening and Speaking Achievement Test for Primary School 2nd Grade English Course
(Pegem Akad Yayıncılık Egitim Danışmanlık Hizmetleri Tic LTD Sti, 2015)In this research, it is aimed to develop an achievement test focusing on listening and speaking skills in order to reveal the realization of the objectives set forth for students studying primary school 2nd grade English ... -
Dönüştürücü öğrenme kuramı ve öğretmen yetiştirme üzerine kavramsal bir çözümleme
(2012)Öğretmenlerin değişime ve bilgi ve iletişim teknolo?- jilerinde yaşanan gelişime ayak uydurabilmek için mesleki gelişime duydukları gereksinim son yıllarda hızla artmaktadır. Öğretmen yetiştirme sürecinin hizmetöncesi ... -
Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Algısı ve Deneyimleri: Bir Fenomenolojik Araştırma
(2016)Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin hoşgörü algısını ve gelişimini anlamaya çalışmaktadır. Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 30 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi ile 12 sınıf ... -
Dıe Mıgratıonsbezogenen Indıkatoren Von Österreıchısch Türkıschen Bezıehungen
(2017)"Avusturya ile Türkiye Arasındaki İşgücü Anlaşmasının 50. Yılı" etkinlikleri kapsamında verilen bir konferans metninden yola çıkılarak hazırlanan bu çalışma, tarih sahnesinde Türk Avusturya karşılaşması ile başlatılmış; ... -
Edmonds öğrenme stilleri belirleme ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışması
(Ankara University, 2017)Bu araştırmanın amacı, Reinert (1976) tarafından geliştirilen Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen ... -
Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması
(2017)Bu araştırmanın amacı, Reinert (1976) tarafından geliştirilen Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen ...