Konu "Disiplinler Arası" için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 34, listelenen: 1-20
-
Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeli*
(2016)Bu çalışmada, eğitimde program değerlendirme modellerinden biri olan ancak Türkiye'de günümüze kadar yapılmış program değerlendirme çalışmalarında neredeyse hiç kullanılmamış ve Türkçe kaynakları oldukça yetersiz olan ... -
Ayla Çınaroğlu’nun “keçi masalı” adlı eserinde toplumsal bilinç eğitimi
(2007)Sağlıklı bir toplum ancak toplum bilinci gelişmiş bireylerle mümkündür. Toplumsal bilinç insan haklarına ve temel özgürlüklere saygılı olmayı, insanlar arasında demokrasiyi, toplumsal adaleti, dayanışmayı ve dostluğu ... -
Aytül Akal’ın Masallarıyla Çocukta Çevre Bilinci Geliştirme
(2008)Çevre tüm canlıların yaşamında önemli bir rol oynamaktadır. Temiz bir çevrede yaşamak bütün insanların ortak isteğidir. Zira çevreden en çok yararlanan insanlar, ama en çok kirleten de yine insanlardır. Son yıllarda özellikle ... -
The Construct Validity of Felder-Soloman Index of Learning Styles (ILS) for the Prospective Teachers
(2016)Öğrenme sürecine ilişkin önemli bir bireysel farklılık olan öğrenme stili, öğrenenin öğrenme özelliklerini ve öğrenme sürecinde tercih ettiği yolları ifade eden bir kavramdır. Alanyazında yer alan öğrenme stillerini ... -
Dede korkut hikâyelerinde yer alan değerler
(2013)Günümüz toplumlarında yaşanan değer bunalımı nedeniyle okulda gerçekleştirilecek planlı değer eğitimi etkinlikleri gittikçe önem kazanmaktadır. Destan, şiir, hikâye gibi edebi ürünler değer eğitimi için önemli kaynaklardır. ... -
Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi uygulamalarının ve kazanımlarının değerlendirilmesi
(2013)Günümüzde daha çok bir yaşam biçimi olarak tanımlanan demokrasi kavramı, 2004-2005 öğretim yılından itibaren “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi” uygulamalarıyla tüm ilköğretim ve ortaöğretim okullarında yalnızca ... -
Die Rolle der Phraseologismen bei der Erlernung Einer Fremdsprache
(2005)Tüm doğal dillerde olduğu gibi deyimler Türkçe ve Almanca'da da önemli bir rol oynamaktadır. En az iki kelimenin birlikte kullanılması ile oluşan deyimler günlük iletişimi zenginleştirir. Bu nedenle, deyimlerin yabancı dil ... -
Dönüştürücü öğrenme kuramı ve öğretmen yetiştirme üzerine kavramsal bir çözümleme
(2012)Öğretmenlerin değişime ve bilgi ve iletişim teknolo?- jilerinde yaşanan gelişime ayak uydurabilmek için mesleki gelişime duydukları gereksinim son yıllarda hızla artmaktadır. Öğretmen yetiştirme sürecinin hizmetöncesi ... -
Dıe Mıgratıonsbezogenen Indıkatoren Von Österreıchısch Türkıschen Bezıehungen
(2017)"Avusturya ile Türkiye Arasındaki İşgücü Anlaşmasının 50. Yılı" etkinlikleri kapsamında verilen bir konferans metninden yola çıkılarak hazırlanan bu çalışma, tarih sahnesinde Türk Avusturya karşılaşması ile başlatılmış; ... -
The Effect of Task-Induced Involvement Load on Incidental Vocabulary Acquisition
(2016)Bu çalışma Laufer ve Hulstijn (2001) tarafından önerilen Görev Kaynaklı Katılım Yükünün rastlantısal kelime öğrenimi ve kalıcılık üzerindeki etkisini bulmayı amaçlamıştır. 2015-2016 Güz yarıyılında Akademik Okuma dersine ... -
Eğitim felsefeleri açısından köy enstitüleri
(2013)Bu çalışmada köy enstitüleri öğretim programları ve kurumsal yönetim açısından eğitim felsefeleri bağlamın da tartışılmıştır. Araştırmada analitik araştırma türlerinden doküman araştırması deseninden yararlanılmış, veri ... -
Eine Untersuchung Uber die Medikation und die Einnahmeweise der Medikamente im Gespraech Zwischen Arzt und Patient
(2008)Bu durum çalışması doktorların muayeneden sonra ilaç yazmasını ve ilacı kullanma açıklamalarını ele alacaktır. Dört farklı klinikten muayene esnasında 20 konuşma kaydedilmiştir. Çevriyazıya dönüştürülen konuşmaların ... -
Exploration of the beliefs of novice language teachers at the first year of their teaching endeavors
(2007)Bu çalışma, yeni İngilizce öğretmenlerinin öncelikli kaygılarını incelemekte, uygulama sırasında lisans düzeyinde öğrendikleri kuramlardan sapıp sapmadıklarını araştırmakta ve gerçek sınıf ortamının gereklerini yerine ... -
German as a Foreign Language: “denn, doch” and “ja” particles in the“Hier sind wir” and “Themen aktuell” course books
(2014)The aim of this study is to demonstrate the modal particles “denn, doch” and “ja” and how they are dealt in two different GFL textbooks, which are frequently used in Turkey. In this study these particles and their ... -
Göreve Yeni Başlayan Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Zorluklar1
(2016)Bu çalışmanın amacı göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin karşılaştıkları zorlukları belirlemektir. Çalışma durum çalışması olarak tasarlanmış ve temel veri toplama aracı olarak görüşmelerden yararlanılmıştır. ... -
Ida Von Hahn-Hahn'ın "OrientalischeBriefe" ve Lady MAry Montagu'nun "Briefe aus dem Orient" Adlı Eserlerinde Doğu ile ilk Karşılaşmada Yabancılık
(2006)Bu çalışmada, 19. yüzyıl Alman yazarı Ida von Hahn-Hahn’ın “Orientalische Briefe” ve 18. yüzyıl İngiliz yazarı Lady Mary Montagu’nun “Briefe aus dem Orient” adlı eserlerinde Doğu ülkeleri diye tabir edilen ülkelere -özellikle ... -
Information Literacy: Learning To Learn and Teacher Training
(2008)Son yıllarda, çağdaş toplumdaki bireylerin sahip olması gereken önemli özelliklerden birisi de bilgi okuryazarlığıdır. Bilgi okuryazarlığı, bilgiyi etkili biçimde yönetebilme becerisidir. Bu becerinin içerisinde, her türlü ... -
Kulturelle und Sprachliche Probleme der Studentinnen aus Mittelasien in der Türkei
(2008)Bu çalışmada, ikili anlaşmalar sonucunda Orta Asya Ülkelerinden Yükseköğretim amacıyla Türkiye’ye gelen farklı kültürlerden öğrencilerin, derslerinde yaşamaları olası kültürel ve dilsel sorunların belirlenmesi ve bu ... -
La Vengeance De L’arabe Par Sa M’ma Dans Meursault, Contre-Enquête De Kamel Daoud
(2017)Il va sans dire que tout lecteur averti connaît l’anti-héros, Meursault, de L’Étranger de Camus, qui a été condamné à mort, non pas d’avoir tué un Arabe mais de ne pas connaitre les règles de la société. Or, personne ... -
Landeskunliche Elemente im Lehrwek "Hier Sind Wir"
(2006)Bu çalışmada Türkiye’deki Ortaöğretim kurumlarının 9. ve 10. sınıflarına yönelik hazırlanan “Hier sind wir” adlı ikinci yabancı dil olarak almanca ders kitaplarında erek dile ait ülke bilgisi ve kültürel ögelerin aktarılıp ...