Konu "Eğitim Araştırmaları" için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 63, listelenen: 1-20
-
Active and Democratic Citizenship Education and its Challenges in Social Studies Classrooms
(2014)Problem Durumu: Türkiye'de vatandaşlık eğitimi, Osmanlı İmparatorluğu'ndan 2000'liyıllara kadar edilgen ve görev odaklı bir özellik gösterirken Avrupa Birliği üyelik süreciyle birlikte etkin ve demokratik vatandaşlık ... -
Amerika ve Türkiye'ye evrim karşıtlığının eğitim politikaları ve uygulamalarına yansıması
(2009)Bu makalede ABD ve Türkiye'deki fen eğitim programları ve öğretim uygulamalarında evrim teorisine nasıl yer verildiğinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca, ABD ve Türkiye'de birbirine benzer özellikler taşıyan ... -
Assessing an environment designed for the popularization of mathematics
(2012)Bu çalışmanın amacı matematiğin popülerleştirilmesine yönelik tasarlanan bir eğitim-öğretim ortamının değerlendirilmesidir. Söz konusu ortam, alana özgü bazı teori ve yaklaşımlar üzerine inşa edilmiş ve Eskişehir Matematik ... -
Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları
(2004)Araştırmada, farklı düzeyde bilgisayar kaygısına sahip öğretmen adaylarının, stresle başa çıkma düzeylerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Bir Ortaokul Matematik Öğretmeni ve Öğretmen Adayının Matematiksel Söylemleri
(2017)Bu araştırmada matematiksel iletişim bağlamında eğitim almış bir ortaokul matematik öğretmen adayı ile bu eğitimi almamış olan belirli bir mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeninin matematiksel söylemlerinin ... -
Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim
(2010)Matematik eğitimcilerinin uzun yıllardır önemle üzerinde çalıştıkları fonksiyon kavramı hala öğrenciler için bir güçlük kaynağı olmaktan çıkamamıştır. Fonksiyonel ilişki, fonksiyon kavramının başlıca önkoşul bilgisi ... -
A Critical Examination of My Qualitative Research Efforts in Turkey
(2015)Günümüzde araştırmacılar araştırma paradigmalarını bilmeliler ve herhangi bir yöntemle araştırmalar düzenlemek ve değerlendirmek için dogmatik olamayan tutumlar ve beceriler geliştirmelidirler. Türkiye'de nitel araştırmalara ... -
The current state of digitalization: Digital native, digital immigrant and digital settler
(2013)21. yüzyılda eğitim, gerek öğrenci gerekse öğretmen boyutunda dijital bir bölünmeyi yaşamaktadır. Endüstriyel çağın öğrencileri olan “dijital göçmenler” den birçok anlamda farklılıklar gösteren ve dijital kültür içinde ... -
Die funktionen der aufforderungssätze in der Türkischen alltagssprache
(2012)The purpose of this study is to explain the functions of imperative sentences in daily Turkish language within the framework of pragmatic theories. In this respect, the study first discusses the definitions and functions ... -
Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Algısı ve Deneyimleri: Bir Fenomenolojik Araştırma
(2016)Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin hoşgörü algısını ve gelişimini anlamaya çalışmaktadır. Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 30 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi ile 12 sınıf ... -
Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması
(2017)Bu araştırmanın amacı, Reinert (1976) tarafından geliştirilen Edmonds Öğrenme Stilleri Belirleme Ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen ... -
Education programs for talented students model (EPTS) and its effectiveness on gifted students' mathematical creativity
(2013)Bu makalede Üstün Yetenekliler Eğitim Programları modeli (ÜYEP) ve programın üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel yaratıcılıkları üzerindeki etkisi incelenmiştir. ÜYEP, üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerine yönelik ... -
Educators’ Opinion about the Success Evaluation of Students with Intellectual Disabilities Included in Primary Education
(2014)Bu araştırmanın amacı, genel eğitim ortamlarında öğrenimlerini sürdüren zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesi ve not verme sistemine ilişkin öğretmen görüşleri ve önerilerinin ... -
The Effects of Clustering New Words in Semantic, Thematic Or Unrelated Sets in Teaching Vocabulary To Efl Learners
(2018)Whether new vocabulary items should be taught in semantic, thematic or unrelated sets is a controversial issue in L2 lexical research. Although many studies suggest that presenting L2 words simultaneously in semantic sets ... -
Endüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin okul kültürüne ilişkin görüşleri
(2010)Bu araştırmanın amacı, endüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin okul kültürüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Kütahya il merkezindeki ... -
Endüstri Meslek Liselerinde Stratejik Planlama Öncesi SWOT Analizi Uygulaması
(2006)Bu araştırmanın amacı, endüstri meslek liselerinde stratejik planlama öncesi SWOT analizi ile okulun içinde bulunduğu kritik basan etmenlerini saptamaktır. Araştırma, tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, ... -
Evaluation of cloze procedure skills of hearing-impaired and normally-hearing students?
(2013)Okuduğunu anlamayı değerlendirmede kullanılan boşluk doldurma becerisi, metinden anlam çıkarmak için kullanılan beceri ve stratejiler hakkında önemli bilgiler vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ... -
Faculties' information and communication technologies action competencies
(2012)Problem durumu BİT eylem yeterliliğini, “bireylerin fark ettikleri toplumsal sorunları çözebilecek demokratik eylemleri seçme ve gerçekleştirmede kişisel çıkarlarını gözetmeksizin BİT yeter liklerini etkin bir biçimde işe ... -
Farklı zorbalık konumunda olmak empatik eğilim ve yaşam doyumu bağlamında bir fark yaratır mı?
(2014)Zorbalık okullarda giderek yaygınlaşan ve tüm dünyada sorun haline gelen bir olgudur. Yapılan çalışmalar, zorbalık ile çeşitli kişisel, ailevi ve sosyal değişkenlerin ilişkili olduğunu göstermekte. Dolayısıyla bu çalışmada, ... -
Fransızca Yabancı Dil Öğretiminde Eylem-Odaklı Yaklaşıma Dayalı Bir Uygulama Örneği: Nitel Bir Durum Çalışması
(2017)Bu araştırma eylem odaklı yaklaşımı temel alan projeye dayalı etkinliklerin geliştirilmesi, bunların Fransızca yabancı dil öğretiminde uygulanması ve bu uygulamanın öğrencilerin dilsel, kültürel ve iletişimsel becerilerinin ...