Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEryılmaz, Önder
dc.contributor.authorKöse, Çengelci Tuba
dc.date.accessioned2019-10-19T17:26:48Z
dc.date.available2019-10-19T17:26:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMk1qWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14305
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde güncel olay kullanımının öğrencilerin sosyal problemlere duyarlılıklarına etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma karma yöntem desenlerinden gömülü desene göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel veriler öntest-sontest kontrol gruplu deneysel model ile nitel veriler ise görüşme tekniği ve yapılandırılmış gözlem ile toplanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubunda 22, kontrol grubunda 26 öğrenci yer almıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Problemlere Duyarlılık Ölçeği, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve yapılandırılmış gözlem formu ile ders planları ve öğretim materyalleri kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, deneysel işlemin, öğrencilerin sosyal problemlere duyarlılıkları üzerinde olumlu bir etkisi olduğu görülmüştür. Deney grubundaki öğrenciler ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerde öğrencilerin, güncel olaylardan yararlanılarak işlenen Sosyal Bilgiler dersinin sosyal problemlere duyarlılıklarına olumlu bir etki yaptığı görüşüne sahip oldukları saptanmıştır. Araştırma sonuçlarından hareketle Sosyal Bilgiler dersinde sosyal problemlere duyarlılığı artırmak için güncel olaylardan yararlanılması konusunda ve gelecekte yapılacak araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of using current events in the 6th grade social studies course on students' sensitivity to social problems. The study was conducted in accordance with embedded design that is a mixed-method design. The quantitative data were gathered through the pretest-posttest experimental model with control group, and the qualitative data through interviews and structured observations. The participants were 6th graders. There were 22 students in the experimental group, and 26 students in the control group. The data gathering tools included the Sensitivity to Social Problems Scale, a semi-structured interview form and a structured observation form, and lesson plans and instructional materials were employed in the experimental procedure. SPSS package program was used in the analysis of the quantitative data while the content analysis technique was employed to analyse the qualitative data. As a result of the study, it was found that the experimental procedure had a positive effect on the students' sensitivity to social problems. The semi-structured interviews with the students in the experimental groups showed that they thought the social studies course taught by using current events had a positive effect on their sensitivity to social problems. Based on the results of the study, suggestions were offered with respect to using current events to enhance sensitivity to social problems in the social studies course and for further studiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olay Kullanımının Öğrencilerin Sosyal Problemlere Duyarlılıklarına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Using Current Events in the Social Studies Course On Students' Sensitivity to Social Problemsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue62en_US
dc.identifier.startpage985en_US
dc.identifier.endpage1000en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorSelvi, Kıymet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster