Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Fatih
dc.date.accessioned2019-10-19T17:26:48Z
dc.date.available2019-10-19T17:26:48Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMU5qVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14308
dc.description.abstractİlköğretimde mihver derslerden biri olan Fen Bilgisinin temel amaçlarından biri, öğrencilerde bilimsel merakın uyandırılması, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesi ve bunların davranışa dönüştürülmesidir. Bu araştırmada, ilköğretimde bilimsel tutum ve davranış kazandırmada Fen Bilgisi dersinin etkililiğine ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri, öğretmen görüşlerinin derinlemesine ortaya çıkarılması amacıyla, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin 11'nin Fen Bilgisi dersini öğrencilere bilimsel tutum ve davranışları kazandırmada yeterli ve etkili gördükleri, 6'sının ise yeterli ve etkili görmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, öğretmelerin Fen Bilgisi dersinde bilimsel tutum ve davranışları kazandırırken bazı sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractOne of the fundamental aims of the Science Course, one of the main courses in primary education, is to make students scientifically curious, to improve their scientific attitude and skills, and to convert them into behavior. In this survey, it was aimed to determine teachers' opinions about the effectiveness of the Science Course while having students acquire scientific attitude and behavior in primary education. The survey data were collected through semi-structured interviews. The findings of the survey revealed that 11 of the teachers found the Science Course effective and sufficient to have the students, scientific attitude and behavior, whereas 6 of the teachers did not agree on. Additionally, it was obtained that the teachers had some troubles in practice.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers' Opinions About the Effectiveness of Science Course to Have Students Acquire Scientific Attitude and Behavior in Elementary Schoolen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster