Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Duban Nil
dc.date.accessioned2019-10-19T17:26:49Z
dc.date.available2019-10-19T17:26:49Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZeE1qWTI=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14316
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf fen bilgisi dersinde öğrencilere ka- zandırılan öğrenme stratejilerinin öğrencilerin akademik başarıları ve ha- tırda tutma düzeyleri üzerindeki etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma deneme modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu modele gö- re düzenlenmiş, Eskişehir Merkez İ.İ.Okulunda gerçekleştirilmiştir. Araş- tırmada, kontrol grubunda geleneksel öğretim, deney grubunda ise öğren- me stratejilerinin kullanımıyla desteklenen bir öğretim gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgiler anketi ve “Isı ve Isının Maddedeki Yolculuğu” ünitesine ait başarı testi kul- lanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; elde edilen öntest, sontest ve kalıcı- lık testi puan ortalamaları ile puan dağılımlarının standart sapmaları he- saplanmış, gruplar arası karşılaştırmalarda t testinden yararlanılmıştır. El- de edilen bulgular; ilköğretim 5.sınıf fen bilgisi dersinde öğrenme stratejile- rinin öğretildiği deney grubunda bulunan öğrencilerin akademik başarıları ve hatırda tutma düzeyleri ile öğrenme stratejilerinin öğretilmediği kontrol grubunda bulunan öğrencilerin akademik başarıları ve hatırda tutma dü- zeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThis study attempted to identify the effect of teaching learning strategies on the academic success and recalling levels of the 5th grade primary school students in the science course. In this research, pre and post test controlled group model was used. It was applied at İ. Primary School in Eskişehir. Traditional education was applied to the control group. The students in the experimental group were supported with learning strategy instructions. Personal information survey prepared by the researcher and a success test of the unit Heat and Heat Transfer through the Substance” was given to students to collect data. The pre-test and post-test, average of recall test and standard deviation of the scores were calculated. t-test was used to com- pare the groups. The science course in which learning strategies are thought to the 5th class primary school students, is more effective than tra- ditional teaching methods which learning strategies are not taught in terms of students' academic success and recall of taught items.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrencilere Kazandırılan Öğrenme Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Teaching Learning Stratecies on the Academic Success of the 5th Grade Primary School Students in the Science Courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster