Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırca, Süheyla
dc.date.accessioned2015-02-18T11:24:15Z
dc.date.available2015-02-18T11:24:15Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.issn1300543X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/1435
dc.description.abstractBu çalışmada, kadın dergilerinde birbiriyle çelişen söylemlerin, ticari, ataerkil ve feminizm gibi, nasıl iç içe geçtiği ve günümüz ‘modem’ kadın imgesini oluşturduğu incelenecektir. Popüler kültür metinlerinde etkileşim içinde olan bu söylemler geleneksel pasif kadın imgesini saf dışı bırakarak, özel ve kamusal alanda var olan aktif, özgür, özne ve ‘kültürü’ üreten konumdaki kadın imgesinin temsiliyetini mümkün kılar. Birmingham Kültürel Çalışmalar kuramlarının toplumsal cinsiyet ve medya çalışmaları temel alınarak iki kadın dergisi, Kim ve Kadınca, incelenecektir. 1995 sayılarını kapsayan içerik analizi, bu dergilerin geleneksel ataerkil görüşlere meydan okuduğunu, feminizmin popülerleşmesinde karmaşık, bazen çelişen, bazen yapıcı ve üretken yollar sağladığını ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadın Dergileren_US
dc.subjectPopüleren_US
dc.subjectPolitiken_US
dc.subjectPolitik Söylemien_US
dc.subjectBuluştuğu Yeren_US
dc.subjectYeren_US
dc.subjectPopüler ve Politik Söylemen_US
dc.titleKadın Dergileri: Popüler ve Politik Söylemin Buluştuğu Yeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKurguen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster