İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Süsleme Etkinliklerindeki van Hiele Geometrik Düşünce Düzeylerinin Belirlenmesi
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin süsleme konusundaki van Hiele geometrik düşünce düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Eskişehir il merkezinde yer alan bir ilköğretim okulunun 5. sınıfına devam eden toplam 9 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemlerinden biri olan klinik görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde, Callingham (2004) tarafından geliştirilmiş olan betimleyici kodlama anahtarına benzer bir kodlama anahtarı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin süsleme konusunda van Hiele geometrik düşünce düzeylerinden görsel ve analitik düzeyde yer aldıkları görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin matematik dersi başarı düzeyleri ile süsleme etkinliklerindeki van Hiele geometrik düşünce düzeyleri arasında bir ilişki olduğu da belirlenmiştir. This research has been conducted to determine fifth grade students' van Hiele geometric thinking levels in tessellation. The research was conducted in a primary school in Eskişehir. 9 fifth grade students were chosen as participants. Data were collected through clinical interviews. In data analysis descriptor code key, which is similar to a key code, developed by Callingham (2004) were used. As a result, it was obtained that the fifth grade students' van Hiele geometric thinking levels in tessellation are visual and analytic. Besides, it was determined that there is a relation between students' mathematical achievement and van Hiele geometric thinking levels in tessellation.
Source
İlköğretim Online (elektronik)Volume
6Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMU16VTE=https://hdl.handle.net/11421/14477
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]