Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKabael, Tangül
dc.contributor.authorBaran, Ata Ayla
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:14Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpreU1qZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14513
dc.description.abstractAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eskişehir, Türkiye Makale Geliş Tarihi: 29.09.2016 Yayına Kabul Tarihi: 27.02.2017 Özet Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel iletişimleri ve varsa matematik ve pedagoji bilgileri ile iletişim biçimleri arasındaki ilişkileri derinlemesine incelemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın verileri klinik görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcıların gerçekleştirdikleri görüşme verileri odaksal ve etkileşimsel analiz yöntemleriyle, katılımcılar ile gerçekleştirilen görüşme verileri ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencisi ile etkili iletişim kurabilen öğretmen adayının güçlü cebirsel düşünme becerisine sahip olduğu ve pedagoji bilgisine ilişkin açıklamalarını kendi matematiksel anlamlandırmasına dayandırdığı görülmüştür. Ortaokul öğrencisi ile etkili iletişim kuramayan öğretmen adayının ise cebirsel muhakeme becerisinin zayıf olduğu ve pedagoji bilgisine ilişkin açıklamalarını dışsal kaynaklara dayandırdığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate prospective teachers’ mathematical communication and to explore whether there was a relationship between their forms of communication and mathematical and pedagogical knowledge. Data was collected through clinical interviews. Data related to participants’ interviews was analyzed by focal and preoccupational analysis and data related to researchers’ interviews was analyzed by content analysis. According to the findings the participant communicated effectively had strong algebraic thinking skill and her pedagogical explanations were based on her own mathematical understanding. The participant communicated ineffectively had poor algebraic thinking skill and her pedagogical explanations were based on external sources.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleOrtaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İletişimleri, Matematik ve Pedagoji Bilgilerien_US
dc.title.alternativeProspective Middle School Mathematics Teachers’ Mathematical Communication, Mathematical and Pedagogical Knowledgeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage1909en_US
dc.identifier.endpage1924en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster