Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYavuzsoy, Köse Nilüfer
dc.contributor.authorÖzdaş, Aynur
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:15Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd09ETXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14520
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Cabri Geometri yazılımı yardımıyla çeşitli geometrik şekillerdeki simetri doğrusu/doğrularını nasıl belirlediklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiş ve altı ilköğretim beşinci sınıf öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler haftalık video kayıtları, klinik görüşmeler, çalışma yaprakları ve günlükler aracılığıyla toplanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin düzlemsel şekillerdeki simetri doğrularını Cabri Geometri yardımıyla belirlerken, simetri doğrusunun şekilde oluşturduğu parçaların eşliğine, yansımasına, görsel olarak doğru boyunca katlandığında parçaların çakışmasına ve verilen şekillerin kenar uzunluklarının/açı ölçümlerinin eşit olmasına odaklandıkları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the way that the fifth grade students define line of symmetry in various geometrical shapes using Cabri Geometry software. The study was designed as an action research and six fifth grade primary school students participated. The data was collected through video recordings of weekly teaching periods, clinical interviews, worksheets and diaries. Consequently, it was observed that when the shapes were fold visually by students along the line and the equality of the edge length/ angle measurements of the given shapes by using Cabri software the students mostly focused on the equality of pieces shaped by lines of symmetry, its reflection, the collision of the pieces.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf öğrencileri geometrik şekillerdeki simetri doğrularını cabri geometri yazılımı yardımıyla nasıl belirliyorlar?en_US
dc.title.alternativeHow do the fifth grade primary school students determine the line of symmetry in various geometrical shapes using Cabri Geometry software?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage175en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster