Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKara, Ergül
dc.contributor.authorCeyhan, Aydoğan Aykut
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:16Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-9490
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeU16ZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14523
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde öz-kontrolün depresyon düzeyleri ile bilinçli farkındalık arasındaki ilişkide aracılık rolünü ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi'nin çeşitli örgün programlarına devam eden toplam 808 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri "Beck Depresyon Ölçeği", "Bilinçli Farkındalık Ölçeği", "Kısa Öz-Kontrol Ölçeği" ile toplanmıştır. Aracılık testi bulgularına göre; bilinçli farkındalık ile depresyon arasındaki ilişkide öz-kontrolün aracılık etkisinin istatistiki açıdan önemli olduğu bulunmuştur. Buna göre, bilinçli farkındalık öz-kontrol aracılığıyla depresyonu negatif yönde yordamaktadır. Bilinçli farkındalığı yüksek üniversite öğrencilerinin öz-kontrol düzeyleri de yüksek olmakta ve bunun sonucu olarak depresyon düzeyleri daha düşük olmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, bilinçli farkındalık yüksek öz-kontrol ve daha düşük depresyon ile ilişkili olduğu gözlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe objective of this study was to investigate mediating role of self-control on relationship between depression and mindfulness of university students. The study group of the research constituted a total of 808 university students attending Anadolu University’s various program programs in the 2015- 2016 academic year. “Beck Depression Inventory”, “Mindful Attention Awareness Scale”, and “Brief Self-Control Scale” were used to assess study constructs. Based on the results from the statistical mediation analyses, self-control has mediation effect on relationship between trait mindfulness and depression in university students. The results indicated that self-control mediated the relationship between mindfulness and depression negatively. According to the research results, mindfulness was associated with high self-control and lower depressionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikiyatrien_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Depresyon Düzeylerinin Bilinçli Farkındalık ile İlişkisi: Öz-Kontrolün Aracılık Rolüen_US
dc.title.alternativeRelationship Between Mindfulness and Depression in University Students: Mediating Role of Self-Controlen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Aydoğan Aykut


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster