Yazılı Anlatım Becerilerinin Geliştirilmesinde Kelime Ağı Oluşturma Yönteminin Etkililiği
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim beşinci smıf Türkçe dersinde, kelime ağı oluşturma yönteminin, öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin gelişimine etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, gerçek deneme modellerinden "öntest-sontest kontrol gruplu model" kullanılmıştır. Uygulama, 2003-2004 öğretim yılının ikinci döneminde, Eskişehir Merkez Kurtuluş İlköğretim Okulu 5/A ve 5/B öğrencilerinden belli özelliklerine göre denkleştirilmiş 22'şer öğrenci ile beş hafta süre ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesinde SPSS programından yararlanılmış, gruplar arası karşılaştırmalarda bağımlı t testi kullanılmış, anlamlılık düzeyi .05 olarak benimsenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin çözümlenmesinden sonra şu sonuca ulaşılmıştır: Türkçe dersi yazılı anlatım çalışmalarında, kelime ağı oluşturma yönteminin uygulandığı deney grubu ile, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin yazılı anlatım becerileri arasında istatistiksel bakımdan deney grubu lehine anlamlı bir fark vardır. The purpose of this study was to determine the effect of the clustering method in developing student's written expression skills in the fifth grade students. Pre test- post test control group models was used the in 2003-2004 academic year, on the 5/A and 5/B students at Kurtuluş Primary School in the city of Eskişehir. 22 students from each class have been chosen by some certain featwes. SPSS statistical programme has been used in analizing the data, t test has been used comparing the groups, significanf level has been accepted .05. after analizing the data, it has beeen reaced this conclusion: The result of the study indicate that there was a significant difference in written expression skills of the examination group on which the clustering method has been used in Turkish course when it was compared to traditional or conventional Turkish instruction method in Turkish public schools.
Source
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
7Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpnNE1URXg=https://hdl.handle.net/11421/14559
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]