Human Rights Education in the World and in Turkey
Abstract
Bu çalışmada, insan haklan eğitimi konusunda son elli yılda yapılan çalışmalar incelenmiştir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, insan haklan eğitimi konusunda yapılmış olan uluslararası toplantılar ve buralarda alınan kararlar incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, dünyada ve Türkiye'deki insan haklan eğitimi, örgün ve yaygın eğitim programları açısından analiz edilmiştir. Üçüncü bölümde ise Türkiye'de öğretmen yetiştirme programlan açısından neler yapılması gerektiği tartışılmış ve konu öğretmen yetiştiren fakülteler açısından incelenmiştir. In this study, work into about human rights done in last 50 years is analy/ed. The study consists of three parts. In the first part, international meetings and decisions made regarding education on the subject of human rights are analyzed. Second, the subject of human rights education itself is analyzed in terms of formal and informal education curriculums in the world and in Turkey. Last, proposals for teacher training programs are discussed with regard to teacher-training faculties.
Source
Eğitim ve BilimVolume
29Issue
132URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpZeE5UVT0=https://hdl.handle.net/11421/14585
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]