dc.contributor.author | Boyacı, Adnan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T19:56:15Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T19:56:15Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14814 | |
dc.description.abstract | Erasmus değişim programı kapsamında yer alan yüksek öğretim öğrencilerinin sınıf
yönetiminin boyutlarına ilişkin görüşlerini, geldikleri ve Türkiye’de öğrenim gördükleri
üniversiteye göre karşılaştırmalı olarak belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada
nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma verileri, amaçlı örnekleme yöntemlerinden
ölçüt örnekleme yoluyla belirlenen 2008-2009 öğretim yılı güz ve bahar döneminde
Anadolu Üniversitesi’nde öğrenim gören 55 Erasmus değişim programı öğrencisinden yarı
yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmış, verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz
tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda değişim programı öğrencilerinin geldikleri
ve Türkiye’de bulundukları üniversitedeki öğretim uygulamalarıyla ilgili genel olarak buradaki
sınav sisteminin ve fiziksel koşulların kendi üniversitelerine göre daha avantajlı olduğunu ve
sınıf mevcutlarının daha az olduğunu ifade ettikleri bulunmuştur. Sınıf yönetiminin boyutlarına
ilişkin görüşler doğrultusunda öğrenci-öğretim üyesi iletişiminin burada daha informal
olduğunu, disiplin sağlamaya dönük her iki sistemin kendine has özelliklerinin olduğunu,
geldikleri üniversitelerde öğrencilerin kendi motivasyonlarını sağlamada daha çok sorumluyken
burada öğretim üyelerinin bu konuda daha fazla çaba sarf ettiklerini belirttikleri görülmektedir.
Araştırma sonucunda Türkiye’deki diğer üniversitelere devam eden Erasmus öğrencileriyle ve
uluslararası ölçekte nicel araştırmalar desenlenmesi önerisi getirilmiştir | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it’s aimed to determine Erasmus exchange students’ comparative views
on classroom management in Turkish Higher Education and in their country and qualitative
research method was used. The data was collected from 55 Erasmus exchange students attending
different departments of Anadolu University during the fall and spring semester of 2008 and
2009 through the questionnaire with semi-structured interviews. Participants were selected with
criteria sampling which is the method of purposeful sampling. The data was analyzed through
descriptive method. Findings of the study indicated that the concerning instructional practices
in their own university and in Anadolu University they perceived evaluation system, physical
condition and classroom size as much more advantageous than that of their own university. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Classroom Management | en_US |
dc.subject | Erasmus Student Exchange Programme | en_US |
dc.subject | Turkish Higher Education | en_US |
dc.title | Erasmus Değişim Programı Öğrencilerinin Geldikleri ve Türkiye’de Öğrenim Gördükleri Üniversitedeki Sınıf Yönetimine İlişkin Karşılaştırmalı Görüşleri
(Anadolu Üniversitesi Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Erasmus Exchange Students’ Comparative Views on Classroom Management in Turkey and in Their Country
(Anadolu University Case) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Egitim ve Bilim | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 36 | en_US |
dc.identifier.issue | 159 | en_US |
dc.identifier.startpage | 270 | en_US |
dc.identifier.endpage | 282 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Boyacı, Adnan | |