Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDalioğlu, Tatlı Seray
dc.contributor.authorAdıgüzel, Cem Oktay
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:15Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMk56QTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14826
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Hamman ve diğerleri (2013) tarafından geliştirilen "Öğretmen Adayları Olası Benlikler Ölçeği"nin (New Teacher Possible Selves Questionnaire) Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirliğinin yapılmasıdır. Bu bağlamda öncelikle bir uzman grubu tarafından ölçeğin Türkçe'ye çevirisi gerçekleştirilmiş ardından dilsel eşdeğerlik çalışması yapılmıştır. Dilsel eşdeğerliği sağlanan ölçeğin yapı geçerliğini test etmek amacıyla eğitim fakültesinde son sınıfa devam eden 326 öğretmen adayından toplanan verilerle doğrulayıcı faktör analizleri gerçekleştirilmiştir. Yapılan doğrulayıcı faktör analizleri sonucunda ölçek yapılarının doğrulandığı görülmüştür. Ayrıca ölçek faktörlerinin iç tutarlık güvenirlik katsayıları da incelenmiştir. Çalışma sonucunda Türkçe'ye uyarlanan "Öğretmen Adayları Olası Benlikler Ölçeği"nin Türkiye'deki öğretmen adayları üzerinde uygulanabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu kanıtlanmıştıren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to adapt the New Teacher Possible Selves Questionnaire that was developed by Hamman et al. (2013) into Turkish and to assess the reliability and validity of the scale. In this context, the scale was translated into Turkish by a group of specialists and a study was conducted in order to provide the linguistic equivalence between original form and translated form. After that, confirmatory factor analysis was conducted in order to test the construct validity. Data from 326 final year student teachers were used in the analysis. The results of the confirmatory factor analysis suggested that model can be considered a good fit. Furthermore, the internal consistency reliability of scale factors was assesed. In conclusion, it can be said that the adapted version of New Teacher Possible Selves Questionnaire is a valid and reliable measure which can be used on student teachers in Turkeyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleÖğretmen Adayları Olası Benlikler Ölçeğini Türkçe'ye Uyarlama Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA Study On Turkish Adaptation of"New Teacher Possible Selves Questionnaire"en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorOdabaşı, Hatice Ferhan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster