Yükseköğretim Fransızca hazırlık programı öğrencilerinin kullandıkları Fransızca okuduğunu anlama stratejilerine ilişkin görüşleri
Özet
Bu araştırmanın amacı Yükseköğretimde Fransızca hazırlık programında öğrenim gören öğrencilerin Fransızca okuduğunu anlamada kullandıkları okuma stratejilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel yöntem benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2008-2009 öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı diller Bölümünde Fransızca hazırlık programında öğrenim görmüş 15 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, genel olarak öğrencilerin çözümleyici okuma stratejilerini bilinçli biçimde kullandıkları, bütünleştirici okuma stratejilerini fazla kullanmadıkları, kullandıkları stratejileri daha çok sınav durumunda değiştirdikleri bulunmuştur. In this study, it's aimed to determine French preparatory class students' opinions on reading strategies use. A qualitative research methodology was used for the study. Participants of the study were 15 volunteer French preparatory class students who studied at Eskişehir Osmangazi University Foreign Languages Department in 2008-2009 academic years. Data were collected by means of semi-structured interviews forms developed by the researchers and were analyzed with descriptive analysis technique. The findings of the study revealed that most participants reported using bottom-up strategies, few participants reported using top-down strategies, and most participants reported changing their strategies in the situation of exam.
Kaynak
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
20Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRek56UTJOZz09https://hdl.handle.net/11421/14839
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]