Erasmus değişim programı öğrencilerinin geldikleri ve Türkiye'de öğrenim gördükleri üniversitedki sınıf yönetimine ilişkin karşılaştırmalı görüşleri ( Anadolu üniversitesi örneği)
Özet
Erasmus değişim programı kapsamında yer alan yüksek öğretim öğrencilerinin sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin görüşlerini, geldikleri ve Türkiye'de öğrenim gördükleri üniversiteye göre karşılaştırmalı olarak belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma verileri, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenen 2008-2009 öğretim yılı güz ve bahar döneminde Anadolu Üniversitesi'nde öğrenim gören 55 Erasmus değişim programı öğrencisinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmış, verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda değişim programı öğrencilerinin geldikleri ve Türkiye'de bulundukları üniversitedeki öğretim uygulamalarıyla ilgili genel olarak buradaki sınav sisteminin ve fiziksel koşulların kendi üniversitelerine göre daha avantajlı olduğunu ve sınıf mevcutlarının daha az olduğunu ifade ettikleri bulunmuştur. Sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin görüşler doğrultusunda öğrenci-öğretim üyesi iletişiminin burada daha informal olduğunu, disiplin sağlamaya dönük her iki sistemin kendine has özelliklerinin olduğunu, geldikleri üniversitelerde öğrencilerin kendi motivasyonlarını sağlamada daha çok sorumluyken burada öğretim üyelerinin bu konuda daha fazla çaba sarf ettiklerini belirttikleri görülmektedir. Araştırma sonucunda Türkiye'deki diğer üniversitelere devam eden Erasmus öğrencileriyle ve uluslararası ölçekte nicel araştırmalar desenlenmesi önerisi getirilmiştir. In this study, it's aimed to determine Erasmus exchange students' comparative views on classroom management in Turkish Higher Education and in their country and qualitative research method was used. The data was collected from 55 Erasmus exchange students attending different departments of Anadolu University during the fall and spring semester of 2008 and 2009 through the questionnaire with semi-structured interviews. Participants were selected with criteria sampling which is the method of purposeful sampling. The data was analyzed through descriptive method. Findings of the study indicated that the concerning instructional practices in their own university and in Anadolu University they perceived evaluation system, physical condition and classroom size as much more advantageous than that of their own university.Findings of the study also revealed that about dimension of classroom management they viewed student staff communication as much more informal than that of their universities. Besides, that the systems providing discipline in the classrooms of their own universities and in Anadolu University had unique features and that students in their own universities had more sense of responsibility for having self motivation than Turkish students were some of the views found out in this study. For further studies it's suggested to design a quantitative research with Erasmus exchange students at national and international level.
Kaynak
Eğitim ve BilimCilt
36Sayı
159Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFek5qWXlNZz09https://hdl.handle.net/11421/14843
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]