İlköğretim öğrencilerinin disipline sınıf kurallarına ve cezalara ilişkin görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Türkiye-Norveç örneği)
Özet
Farklı kültürler içinde yaşayan ve benzer özelliklere sahip olan öğrencilerin disipline, sınıf kurallarına ve bu kurallara uyulmadığında verilen cezalara ilişkin göıiişlerin belirlenmesi, kültürel yapıdan kaynaklanan katmanların öğrenci üzerindeki etkisinin ortaya konulması ye sınıfta karşılaşılan disiplin sorunlarının belirlenerek çözümüne yönelik etkili stratejilerin oluşturulması bakımından önemli görülmektedir. Türkiye'de ve Noıveç'te yaşayan Türk ilköğretim öğrencilerinin disipline, sınıf kurallarına ve kurallara uyulmadığında alınan cezalara ilişkin göıiişlerini karşılaştırmalı olarak ortaya koymayı amaçlayan bu araştırma nitel araştııma yöntemi benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri Türkiye'de öğlenim gören 37 ve Norveç'te öğrenim gören 36 Türk ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencisinden açık uçlu sorulardan oluşan anket formuyla elde edilmiş, veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, Türkiye'de öğrenim gören ilköğretim öğrencilerinin disiplin kavramını Noıveç'teki ilköğretim öğrencilerine göre daha olumsuz algıladıktan, uyulması gereken daha çok kuraldan söz ettikleri ancak Norveç'teki Türk öğrencilerin daha çok kurallara uyduklarını ve kurallar® uymadıklarında Türkiye'deki öğrencilerin ceza aldıklarını, Norveç'teki Türk öğrencilerin ise daha çok sözlü olarak uyarıldıklarını belirttikleri bulunmuştur. It is considered as crucial to determine the opinions of the students who lived in different cultures and have similar characteristics, regarding the discipline, class rules, and punishment given when these- rules are disobeyed, and to reveal the effects of layers caused by cultural structure on students, also to develop strategies as solutions onçe defining the discipline problems in class. The purpose of this study is to reveal comparatively the opinions of Turkish elementary school students in Turkey and Norway, about discipline, class rules and punishment for the disobeyed rules. The study was realised with qualitative research method. The data was collected from 37 elementary students (4th and 5th grade) studying in Turkey and 36 elementary students (4th and 5th grade) studying in Norway, through a questionnaire with open-ended questions. The data was analyzed through descriptive method. Findings of the study indicated that the students in Turkey perceived the concept of discipline more negatively and mentioned about more rules to be obeyed in comparison with participants in Norway. Findings of the study also revealed that Turkish students in Noway obeyed the classroom rule more than the students in Turkey. When the students disobeyed the inks, students in Turkey were punished, whereas Turkish students in Norway got wamedorally.
Kaynak
Kuram ve Uygulamada Eğitim YönetimiCilt
15Sayı
60Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RZM01EQXc=https://hdl.handle.net/11421/14844
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]