Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Yaşamlarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar
Abstract
Öğretmen sorunları Türkiye'de birçok araştırmaya konu olmuştur. Bu araştırmalar ise genellikle görevde olan öğretmenler ile gerçekleştirilmiştir. Buna karşılık öğretmenlik mesleğine hazırlanan ve çok kısa bir süre sonra adaylarının atandıklarında yaşayacakları sorunlara ilişkin farkındalıklarını belirlemeye yönelik bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle bu araştırmada; ilköğretim sınıf öğretmenliği öğrencilerinin mesleki yaşamlarında karşılaşabileceklerini düşündükleri sorunları belirlemek ve bu sorunların çözümüne ilişkin olarak eğitim fakültesinde aldıkları eğitimin katkısını sorgulamak amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri 2013 - 2014 bahar yarıyılında Anadolu Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı 4. Sınıfta öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 36 öğretmen adayından açık uçlu anket yoluyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin içerik analizi sonucu öğretmen adaylarının temel gereksinimlere ilişkin sorunlar, araç - gereç ve donanım sorunu, sosyo - kültürel sorunlar, öğrenciler ile ilgili sorunlar, öğretmenlik mesleği ile ilgili sorunlar, okul, çevre ve aile ilişkilerine ilişkin sorunlar karşılaşabileceklerini belirttikleri görülmüştür. Öğretmen adaylarının birçoğu eğitim fakültesinde aldıkları eğitimi belirttikleri bu sorunların çözümünde yeterli görürken, bazıları da derslerin çok teorik olması ve uygulamaya oldukça az yer vermesi gibi nedenlerle aldıkları eğitimi yetersiz görmektedirler. Teacher problems have been subject to several studies in Turkey. These studies are often carried out with employed teachers. In contrast, there is not any research to determine their awareness about the future problems teacher candidates will encounter in their professional lives who are getting prepared to be a teacher and will begin their teaching career in a very short time. For this reason, this study aims to identify the problems that primary school teacher education program students will encounter in their professional lives and to question the contribution of the training they receive in the faculty of education to the solution of these problems. The data of the study were collected in 2013-2014 Academic Year Spring Term with 36 volunteer students who are on the fourth grade attending Anadolu University Primary School Teacher Education Program through open - ended questionnaire. As a result of content analysis of the data, students thought that they could have problems which was thematized as problems related to basic needs, equipment, social - cultural problems, problems with students, problems with teacher profession, and problems related to school, environment and family relationships. While the majority of the prospective teachers consider the education that they receive in the faculty of education as sufficient to solve these problems, some of them find the education insufficient because the courses are too theoretical and practical training is quite limited.
Source
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
0Issue
38URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNU16ZzJOZz09https://hdl.handle.net/11421/14847
Collections
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]