Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCeyhan, Aydoğan Aykut
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:23Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:23Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFME9USXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14904
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin interneti temel kullanma nedenlerine göre problemli internet kullanım düzeyleri ve algıladıkları iletişim beceri düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, 411 üniversite öğrencisi [215'i kız (%52.30) ve 196'sı erkek (%47.70)] katılmıştır. Araştırmada, Problemli İnternet Kullanım Ölçeği ve İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi, çok değişkenli varyans analizi ile gerçekleştirilmiştir. Bulgular, interneti temel kullanma nedenleri bakımından üniversite öğrencilerinin algıladıkları iletişim beceri düzeylerinin farklılaşmadığını, ancak problemli internet kullanımı düzeylerinin farklılaştığını göstermiştir. Bu çerçevede, interneti kullanma temel nedeni bakımından "eğlenmek için interneti kullanan" ve "tanımadığı kişiler ile sosyal ilişkiler kurmak için interneti kullanan" üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanım düzeylerinin "bilgi elde etmek için interneti kullanan" öğrencilerden önemli derecede daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bu sonuç, problemli internet kullanımı belirtilerinin gelişiminde internetin eğlenme ve sosyal etkileşim içerikli kullanımının önemli bir risk faktörü olabileceğine işaret etmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to investigate whether the levels of university students' problematic internet use and of perceived communication skills differ with respect to their basic internet use purposes. The participants were 411 university students [215 of whom were females (52.30%) and 196 of whom were males (47.70%)]. In the study, the Problematic Internet Use Scale and the Communication Skills Evaluation Scale were applied. The analysis of the data was carried out via multivariate analysis of variance. The findings revealed that university students' perceived communication skill levels did not differ with respect to their main internet use purposes but that the levels of their problematic internet use did. In this respect, it was found that in terms of basic inter- net use purpose, the problematic internet use levels of the university students who use the internet for enter- tainment purposes” and of those who use the internet to establish social relationships with unfamiliar people” were significantly higher than that of those who use the internet to obtain information.” This result points out that the use of the internet for entertainment and social interaction constitutes an important risk factor for the emergence of the problematic internet use symptoms.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİnternet kullanma temel nedenlerine göre üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımı ve algıladıkları iletişim beceri düzeylerien_US
dc.title.alternativeUniversity students’ problematic internet use and communication skills according to the internet use purposesen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Aydoğan Aykut


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster