Üniversite Öğrencilerinde Öz Duyarlılık ve Yaşam Doyumu
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yaşam doyumu ve öz duyarlığın alt boyutları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve öz duyarlık düzeyinin cinsiyet açısından farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırma Abant İzzet Baysal Üniversitesinde 1., 2., 3. ve 4. sınıfta okuyan toplam 1082 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Öz duyarlık Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Korelasyon analizi ve Çok Yönlü Varyans Analizi (MANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yaşam doyumu; öz duyarlığın pozitif alt boyutları olan öz sevecenlik, bilinçlilik ve paylaşımların farkında olma ile pozitif, öz duyarlığın negatif alt boyutları olan öz yargılama, izolasyon ve aşırı özdeşleşme alt boyutları ile negatif ilişkili çıkmıştır. Öz duyarlığın bilinçlilik alt boyutunda kadınlar erkeklere göre anlamlı düzeyde düşük puan almışladır. Aşırı özdeşleşme boyutunda ise erkekler kadınlara göre daha yüksek puan almışlardır. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmış, gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur. The purpose of this study was to examine relationship between life satisfaction level and self- compassion level of university students, and whether self-compassion level differs according to gender. The study is conducted with 1082 students from 1.th, 2.th, 3.th and 4.th grades. Self- compassion Scale, Life Satisfaction Scale and Demographic Form were used to collect data. Correlation analysis and MANOVA were used to analyze the data. The results indicate that life satisfaction had positive and significant correlations with subscales of Self-compassion Scale; self- kindness, mindfulness and common humanity and had negative correlations with negative subscales of Self compassion Scale; self-judgment, isolation and over identification. Females had significantly lower scores than males on the mindfulness subscale and females had significantly higher scores than males on over identification subscale. The results of study were discussed according to relevant literature and recommendations for the future studies were made.
Source
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
16Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFME16SXlNZz09https://hdl.handle.net/11421/14966
Collections
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]