Gelişimsel Yetersizlik Gösteren Çocuklara Okul Öncesi Dönem Akademik Becerilerin Öğretiminde Küçük Grup Öğretim Düzenlemesiyle Sunulan Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Etkililiği
Abstract
Gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara farklı öğretim düzenlemeleri kullanılarak öğretim sunulmaktadır. Bu
öğretim düzenlemelerinden biri de küçük grup öğretim düzenlemesidir. Küçük grup öğretim düzenlemesinin,
bire-bir öğretim düzenlemesine göre daha verimli bir öğretim düzenlemesi olduğu bilinmektedir. Okul öncesi dönemdeki çocuklara küçük grup öğretim düzenlemesi içinde akademik becerilerin öğretilmesi, çocukların
ileride bulunacakları eğitim ortamına hazırlamaları açısından önemlidir. Araştırmada, gelişimsel yetersizlik
gösteren çocuklara, küçük grup öğretim düzenlemesiyle sunulan sabit bekleme süreli öğretimin, okul öncesi dönem akademik becerilerin öğretilmesi üzerindeki etkililiği araştırılmıştır. Bunun yanı sıra, sabit bekleme
süreli öğretimin kullanıldığı küçük grup öğretim düzenlemesiyle gözleyerek öğrenmenin ne düzeyde gerçekleştiği incelenmiştir. Araştırma dört-altı yaş aralığında, gelişimsel yetersizlik gösteren dört çocukla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, davranışlararası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmış ve dört denekle
yinelenmiştir. Bulgular, küçük grup öğretim düzenlemesiyle sunulan sabit bekleme süreli öğretimin, gelişimsel
yetersizlik gösteren çocuklara farklı uyaranlarla farklı okul öncesi dönem akademik becerilerin öğretiminde
etkili olduğunu göstermiştir. Araştırmada çocukların gözleyerek öğrenme ile becerileri yüksek doğruluk düzeyinde edindikleri gözlenmiştir Children with developmental disabilities are trained using different teaching arrangements. One of these arrangements is called small group teaching. It has been ascertained that a small group teaching arrangement is more effective than a one-to-one teaching arrangement. In that sense, teaching academic skills to pre-school children in small-group arrangements is crucial in order to make them ready for their future educational environment. Considering this, the present study investigated the effectiveness of the constant time delay procedure in teaching pre-school academic skills to children with developmental disabilities in a small group teaching arrangement. It was also examined to what extent learning through observation can be achieved using the small-group teaching arrangement with a constant time delay. The study was conducted using four children with developmental disabilities between the ages of four and six. The multiple probe design across behaviors was applied individually to the four subjects in the study. The findings indicated that the use of constant time delay teaching in small-group arrangements was effective for children with developmental disabilities in teaching different pre-school academic skills using different stimuli. Furthermore, it was observed that the children acquired the skills more precisely through observational learning.
Source
Kuram ve Uygulamada Eğitim BilimleriVolume
14Issue
2Collections
- Makale Koleksiyonu [156]
- WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [7605]