İşitme Engelli Öğrenciler İle İşiten Öğrencilerin Boşluk Doldurma Becerilerinin Değerlendirilmesi
Abstract
Okuduğunu anlamayı değerlendirmede kullanılan boşluk doldurma becerisi, metinden anlam çıkarmak için kullanılan beceri ve stratejiler hakkında önemli bilgiler vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı
öğrenciler ile işiten öğrencilerin boşluk doldurma becerilerinin incelenmesidir. Araştırmaya, 24 koklear
implantlı öğrenci ile 24 işiten öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri Formel Olmayan Okuma Envanteri’nde yer
alan öyküler kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, koklear implantlı öğrencilerin metindeki
boşluklara cümlenin sözdizimi ve anlamına uygun sözcükler yazabildiklerini, koklear implantlı öğrenciler ile
işiten öğrencilerin boşluk doldurmadaki hata türlerinin benzer olduğunu, koklear implantlı öğrencilerin hata
sayılarının işiten öğrencilerden fazla olduğunu göstermektedir. Ancak erken yaşlarda cihazlandırılan, yoğun bir
şekilde uygulanan Doğal İşitsel/Sözel eğitim alan ve erken yaşta koklear implant uygulanan öğrencilerin boşluk doldurmada hata sayıları işiten yaşıtlarıyla benzerlik göstermiştir. The purpose of the present study was to examine the fill-in-the-blanks skills of students with cochlear implant and those of normally-hearing students. 24 students with cochlear implant and 24 hearing students participated in the study. The research data were collected via the stories found in the Informal Reading Inventory-IRI. The research results demonstrated that the students with cochlear implant were able to write down words in the blanks within the text as appropriate to the syntax and semantic features of a sentence; that the hearing students and those with cochlear implant made similar types of mistakes while filling the blanks; and that the students with cochlear implant made more mistakes than the hearing students did.
Source
Elementary Education OnlineVolume
12Issue
3Collections
- Makale Koleksiyonu [156]
- Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [8325]