Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMelekoğlu, Meral
dc.contributor.authorDiken, İbrahim Halil
dc.contributor.authorÇelik, Seçil
dc.contributor.authorTomris, Gözde
dc.date.accessioned2019-10-19T19:56:58Z
dc.date.available2019-10-19T19:56:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNd016ZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15129
dc.description.abstractErken çocukluk veya ilkokul dönemi çocuklarında antisosyal davranış gösterme riski ve bu çocuklarda antisosyal davranışların tamamen yerleşmesi giderek artmaktadır. Antisosyal davranışlar, içinde bulunduğu çevreye uyum sağlamada zorlanma, toplumun kurallarına aykırı davranma, istendik yönde davranmama veya toplumun geneli tarafından olumsuz olarak kabul edilen davranışlardır. Bu davranışlara ilkokul üçüncü sınıfa kadar etkili bir müdahalede bulunulmazsa antisosyal davranış kalıcı olabilmekte ve çözümü daha geç ve güç olmaktadır. Dolayısıyla etkili erken müdahale yöntemleri antisosyal davranışları önlemede ön plana çıkmaktadır. Başarıya İlk Adım (BİA) Erken Eğitim Programı etkililiğini kanıtlamış programlardan birisidir. Bu anlamda bu araştırmada antisosyal davranışları önlemeye yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programının etkililiği ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaların ayrıntılı analizi yapılmıştır. BİA okul ve evde uygulanan bir programdır. BİA, Tarama/Tanılama, Sınıf ve Ev olmak üzere üç modülden oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda, BİA'nın antisosyal davranışları önlemede etkili bir yöntem olduğu, programı uygulayan öğretmen ve ailelerin programın sonuçlarından memnun oldukları görülmüştüren_US
dc.description.abstractThe risk of development of antisocial behaviors and permanency of those behaviors have been increasing among early childhood or primary school children. Antisocial behaviors are defined as difficulty in adapting to the environment, acting contrary to the rulesof the society or behaviors that are considered as negative by the general public. If an effective early intervention program is not implemented for those behaviors by third grade, antisocial behaviors may become permanent, and it would be difficult to solve problem behaviors later. Thus, effective methods of early intervention become critically important to prevent antisocial behaviors. First Step to Success (FSS) is one of those early intervention programs that have been scientifically proven to be effective.FSS is a program implemented in school and at home. FSS consists of three modules: scan/diagnostic, classroom and home. Research results yielded that FSS is an effective method of preventing antisocial behavior, and teachers and parents were satisfied with the results of the program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAntisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programının Etkililiği ile İlgili Yapılan Bilimsel Çalışmaların İncelenmesien_US
dc.title.alternativeA Review of the First Step to Success Early Education Program on Preventing Antisocial Behaviorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalINTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATIONen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorDiken, İbrahim Halil


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster