Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFırat, Aldemir Özgül
dc.contributor.authorErgenekon, Yasemin
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:04Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1304-7639
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprd01qRXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15156
dc.description.abstractDerleme çalışması olarak hazırlanan bu çalışmanın amacı, doğal öğretim yaklaşımına ve doğal öğretim yaklaşımının ortaya çıkış felsefesine ilişkin genel bir bilgi vererek, doğal öğretim yaklaşımından biri olan gömülü öğretim sürecine ilişkin ayrıntılı bilgi sunmaktır. Çalışmada gömülü öğretim sürecinin temel uygulama ilkeleri ve basamakları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Makalede farklı uygulamacılar tarafından, farklı özellikteki çocuklara farklı davranışların öğretimine yönelik planlanan gömülü öğretim araştırmalarına ilişkin bilgi verilmiştir. Gömülü öğretim sürecinin gelişimsel yetersizliği olan okulöncesi dönemdeki çocuklara, çocukların ailelerine ve öğretmenlerine sağladığı katkılar paylaşılmıştır. Ayrıca, çalışmada gömülü öğretimin etkililiğinin ve verimliliğinin incelendiği alanyazın üzerinde durularak uygulamacılara yönelik önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to clarify the naturalistic instructional approach, to give an outline of the philosophy behind it and to share the approach’s benefits with regard to preschool children with developmental disabilities and their families and teachers by explaining the basic principles and steps of the embedded instruction process. In this study, it is given information about the researches related to embedded instruction that was planned for teaching different behaviors to the children with developmental disabilities by different practitioners. The contributions that the process of embedded instruction makes to preschooler with developmental disabilities, their families and teachers, are shared. In addition, the article examines the concept of embedded instruction in order to make suggestions for practitioners in the light of various research studies that emphasize the effectiveness and efficacy of the naturalistic instructional approach.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleUygulamacılar İçin Özel Eğitimde Farklı Bir Bakış Açısı: Gömülü Öğretimen_US
dc.title.alternativeA Different Instructional Perspective in Special Education for Practitioners: Embedded Instructionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage379en_US
dc.identifier.endpage401en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorErgenekon, Yasemin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster