Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErsoy, Arife Figen
dc.contributor.authorTürkkan, Betül
dc.date.accessioned2019-10-19T19:57:15Z
dc.date.available2019-10-19T19:57:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15203
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin çevrelerinde yaşadıkları sorunlara ilişkin duygu, düşünce ve gözlemleri ile bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini kendi çizdikleri karikatürler aracılığıyla incelemektir. Nitel araştırma yöntemiyle desenlenen araştırmanın verileri, açık uçlu sorular, yarı-yapılandırılmış görüşme ve öğrencilerin çizdikleri karikatürler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin sosyal sorunları yorumlamalarında içinde yaşadıkları kültürün önemli etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin yaşadıkları sorunlar üzerine kendi karikatürlerini çizmelerinin, sorun seçerken karar verme, sorunlar üzerinde yaratıcı ve eleştirel düşünme, yorumlama ve çözüm önerileri geliştirmeleri açısından etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the feelings and thoughts of primary school students regarding the problems they experience in their environment and to determine their suggestions for solving these problems with the help of the cartoons they have drawn themselves. The data of the study were collected in accordance with qualitative research methods such as open-ended questions, semi-structured interviews, and children's drawings. As a result of the research, it was found out that the culture the students lived in had an important effect on their interpretation of the social problems. In addition, it was also revealed that the cartoons drawn by the students to reflect the problems they experienced were effective in terms of their decision-making while choosing the problem, thinking creatively and critically about the problems, making interpretations, and finding solutions to the problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectArt Educationen_US
dc.subjectCartoonsen_US
dc.subjectHumoren_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.titleİlkögretim Öğrencilerinin Çizdikleri Karikatürlere Yansıttkları Sosyal ve Çevresel Sorunlarin Incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzing social and environmental issues elementary school students refect in their cartoonsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEgitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue156en_US
dc.identifier.startpage96en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorErsoy, Arife Figen


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster