İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Abstract
Bu araştırma ile ilkokul matematik derslerine yönelik yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmada 50 adet lisansüstü tez incelenmiştir. Araştırmada veri toplama tekniği olarak döküman incelemesi kullanılmıştır. YÖKTEZ ortamında ulaşılan lisansüstü tezleri; gerçekleştirildikleri lisansüstü düzeye, hazırlandıkları üniversite ve anabilim dalına, yürütme sorumluluğunu üstlenen danışmanların unvanlarına, hazırlandıkları yıla, çalışmanın gerçekleştirildiği ilkokulun sınıf düzeyine, seçilen konu alanına, seçilen konuya, benimsenen araştırma yöntemine, veri toplama tekniklerine ve benimsenen veri analiz yöntemine göre incelenmiştir. Araştırma verileri içerik analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, en fazla yüksek lisans tezi hazırlandığı, tezlerin en çok 2010 ve 2011 yıllarında ve 5. sınıf düzeyinde yapılmış olduğu, danışman olarak da en çok yardımcı doçentlerin görev aldığı, konu alanı olarak da cebir alanında gerçekleştirildikleri, genelde nicel araştırma yönteminin benimsendiği, veri toplama tekniği olarak da başarı testlerinin kullanıldığı, nicel veri analizlerinde de t testinden yararlanıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. With this study the analysis of the dissertations to mathematics courses in primary schools have been aimed. Fifty dissertations were analysed with qualitative research approach. The dissertations, reached by website of YOKTEZ, were analysed according to their level of degree, universities and departments, supervisor's title, years of publication, target year of primary school, subjects of topic, topics, methodologies, policies for data collection, and methods for data analysis. The research findings have been evaluated by using a content-analysis method. In this research, it was found that the most prepared post graduate thesis in the fifth grade of primary school have been conducted in 2010 and 2012 and mostly assistant professors have supervised them. According to this, it was uncovered that the most common topic has consisted of algebra and a qualitative research approach has commonly been applied. As a result of the research it is found that the achievement tests have been used as a data collection method and finally the test has been used for qualitative research analysis.
Source
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
5Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFd01UTTBOQT09https://hdl.handle.net/11421/15227
Collections
- Makale Koleksiyonu [147]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]