İlköğretim Programının (1-5. Sınıflar) Uygulanmasına İlişkin Aile Görüşleri
Abstract
İlköğretim programının başarıyla uygulanmasında okulda gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinin yanı sıra bu konuda evde verilen aile desteği ve ailenin programa ilişkin görüşleri önemli rol oynamaktadır. Bu nedenle ilköğretim programının uygulanmasına ilişkin aile görüşlerini belirlemeye yönelik program değerlendirme araştırmalarına gereksinim duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretimin ilk beş sınıfında 2005-2006 öğretim yılında uygulamaya konulan ilköğretim programına ilişkin aile görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş ve kritik durum örneklemesi yapılmıştır. Örnekleme sosyal, ekonomik ve kültürel özellikler bakımından orta düzey ailelerin çocuklarının öğrenim gördüğü Eskişehir il merkezindeki Cumhuriyet İlköğretim Okulu'ndan 206 anne, 20 baba olmak üzere toplam 226 veli katılmıştır. Araştırma verileri dört açık uçlu sorudan oluşan anket formu aracılığıyla 2005-2006 öğretim yılı Haziran ayında toplanmıştır. Araştırma verileri betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre el yazısının zorluğu,ders kitaplarındaki bilgilerin yetersizliği ve programın sınav sistemine (Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı-OKS) uygun olmaması programın uygulanmasına ilişkin öncelikle belirtilen olumsuz görüşlerdir. Aileler programla birlikte çocuklarının öğrenmeye olan istekliliğin artmasını, araştırmacı yönlerinin güçlenmesini ve kendine olan güveninin artmasını gözlemledikleri olumlu değişimler olarak ifade etmişlerdir. Aileler, yeni programın çocukları için daha uygun olduğunu ve eski programın ezbere dayalı bir program olduğunu düşünmektedirler. İfade edilen görüşlerden yola çıkılarak ailelerin yeni ilköğretim programının aksayan yönleri nin düzeltilerek devam etmesini istedikleri anlaşılmaktadır. A complete success in implementing a curriculum mainly depends on teaching activities at schools and the parents' support of the curriculum at home. Therefore, it can be claimed that the views of parents on the implementation of a curriculum play a very vital role. Nevertheless, there is a great gap in curriculum evaluation studies that scrutinize the parents' views on the curriculum implementation. The main purpose of the present study was to figure out the parents' views on the primary school curriculum (1-5) started to put into practice during the 2005-2006 academic year. Within the context of a qualitative research method, a critical case sampling technique was used in the present study. The sample was consisted of 226 (206 mother and 20 father) middle class parents who have similar socio-economic and cultural background and whose children were enrolled in a primary school in the city center of Eskişehir, Turkey. The data of the research were gathered through a questionnaire, consisting of four open-ended questions, at the end of the 2005 - 2006 academic year. Analyses included descriptive statistics. In view of the findings of the present study, it can be concluded that the current curriculum received more negative comments,especially on its incompatibility with the secondary school placement exam(OKS), deficient information in its course books, and its ineffectual enforcement of handwriting. In terms of a few positive feedbacks, parents stated that it facilitated their children to become eager to learn, forced them to inquire, and helped them gain self-confidence. Moreover, parents believed that the current curriculum was more practicable when it is compared to the previous one based mostly on memorization.With reference to the gathered views of the parents, it can be claimed that parents could support and ratify the current curriculum as long as its unavailing secti ons are emendated.
Source
Kuram ve Uygulamada Eğitim BilimleriVolume
7Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpFM01ETXo=https://hdl.handle.net/11421/15251
Collections
- Makale Koleksiyonu [147]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]