Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre 4+4+4 Biçimindeki Yapılanmanın Okuma Yazma Öğretimine Etkileri
Abstract
Bilişsel, duyuşsal ve sosyal becerilerin ediniminde önemli rol oynayan anlama ve anlatma boyutlarının kazandırıldığı okuma yazma öğretimi, oldukça hassas geçen bir süreci kapsamaktadır. İlkokulun birinci sınıfında kazandırılması beklenen okuma yazma beceri ve alışkanlıkları, birçok değişkenden etkilenmektedir. Bu değişkenler arasında kalabalık sınıflar, birleştirilmiş sınıflar, aile katılımı, anadil sorunu, araç-gereç ve teknoloji yetersizlikleri, sosyo-ekonomik şartlar, kullanılan okuma yazma öğretim programı yer almaktadır. Tüm bu değişkenlere ek olarak son yıllarda yapılan araştırmalara göre yılında gerçekleşen 4+4+4 yapılanması da okuma yazma öğretimini etkileyen bir diğer etmen olarak ifade edilebilmektedir. Bu bağlamda Türk Eğitim Sisteminde gerçekleştirilen 4+4+4 biçimindeki yapılanmanın okuma yazma öğretimi üzerindeki etkilerine ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada veriler ölçüt örnekleme yoluyla sınıf öğretmeni adaylarından, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının bir kısmının 4+4+4'ü olumlu ve olumsuz yanları olan, bir kısmının alt yapısı olmayan-hazırlıksız, bir kısmının ise iyi bir yapılanma olarak ifade ettiği bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda yapılanmanın okuma yazma öğretimine etkilerine ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının büyük bir kısmı, birinci sınıflarda özellikle yazma becerisine yönelik sorunları ifade ederken, bir kısmı da okuma becerisine dönük sorunları dile getirmiştir. Adaylar bu sorunların çözümüne yönelik, okulöncesi eğitime ağırlık verilmesi gerektiğini söylemişlerdir Instruction of literacy process in which comprehension and expression of individuals have been developed has also a critical importance in acquisition of cognitive, affective and social skills. Skills of literacy expected to be gained at the first grade of elementary school are affected by various parameters. Crowded classrooms, parent involvement, problem of mother tongue, lack of instructional Technologies and materials, socio-economic conditions and curriculum literacy in use are some of these parameters. In addition to all of these parameters, 4 + 4 + 4 has also been defined as another parameter emerged as a result of the researches focusing instruction of literacy. This study aiming to determine the views of pre-service primary school teachers regarding the effect of 4+4+4 amendment in Turkish Educational System was conducted in qualitative research technique. The data was compiled from pre-service primary school teachers with the form of semi-structured interview by employing criterion sampling that is a kind of purposive sampling; then analyzed by means of descriptive analysis. In the conclusion of study, it was found that some of pre-service teachers point out the amendment as though it has positive and negative features; some point out the amendment do not have a substructure and is unprepared; the others point out the amendment as good. While the majority of pre-service teachers remarked problems based on writing skills in grade one, the others remarked the problems based on reading skills. Additionally, the pre-service teachers voiced that teaching process of literacy is outstretched and as emotional, students have negative thoughts towards reading and writing too. For the purpose of solution, pre-service teachers underlined the requirement of preschool education
Source
Turkish Studies (Elektronik)Volume
10Issue
11URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVMU1UY3pNdz09https://hdl.handle.net/11421/15260
Collections
- Makale Koleksiyonu [147]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]