Genel fiziki coğrafya dersinde öğretim Materyali hazırlama projesi
Abstract
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Coğrafya alanında yetişmesine yönelik programda farklı Coğrafya dersleri bulunmaktadır. Bu dersler öğretmen adaylarının alan ve genel kültür bilgisinin geliştirilmesine yöneliktir. Coğrafya konularının öğretiminde öğretim materyali tasarlama ve kullanma becerisine sahip olmak önem taşımaktadır. Bu nedenle Coğrafya derslerinde alan eğitimi becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinlikler yapılmalıdır. Bu araştırmada, öğretmen adaylarının Genel Fiziki Coğrafya (GFC) dersinde gerçekleştirdikleri materyal hazırlama projesi sonunda görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler öğretmenliği Programındaki Genel Fiziki Coğrafya dersini alan 44 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma verileri açık uçlu bir anket ile toplanmıştır. Veriler tümevarım analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adayları GFC konularını daha iyi ve kolay öğrendiklerini, materyal hazırlama becerilerinin geliştiğini düşünmektedirler. Sınıf içinde yaşadıkları en önemli sorun grup çalışmaları ile ilgili olup önerileri de yine bu yöndedir. Ayrıca yapılan çalışmayı mesleki gelişimleri açısından önemli bir deneyim olarak görmektedirler. Teacher training programs on educating teachers of Social Studies about teaching Geography include various geography courses. These courses aim improving the teacher candidates' general and field specific knowledge. Ability to design and manipulate instructional materials to be used in teaching geography bears crucial importance. Therefore, Geography courses should contain activities that will expand field specific knowledge. This research aims to determine what opinions teacher candidates hold upon completion of material design projects within the General and Physical Geography course. 44 teacher candidates taking General and Physical Geography course at Program in Social Studies Education at College of Education, Anadolu University participated in this study. Research data has been collected through a questionnaire consisting of open-ended questions; and the data has been analyzed through inductive analysis. Findings have revealed that teacher candidates believe that they understood the topics in General and Physical Geography course better and their ability to design instructional materials improved through project on instructional material design. The major problem mentioned by the candidate teachers regards the ones that arose during group works that took place in class; hence their suggestions mainly concern these problems. Furthermore, they regard the project as a critical experience in terms of Professional development.
Source
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİVolume
0Issue
20URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFeU1UQXpNdz09https://hdl.handle.net/11421/15329
Collections
- Makale Koleksiyonu [147]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]