Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKahveci, Onur
dc.contributor.authorKantarlı, Kayhan
dc.date.accessioned2015-02-24T15:40:57Z
dc.date.available2015-02-24T15:40:57Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn13023160
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/1541
dc.description.abstractBu çalışmada Kuvvet Kavramı Envanteri (KKE) kullanılarak, üniversite birinci sınıf öğrencilerinin Newton mekaniğindeki en temel kavramlar hakkındaki anlayışlarına fizik dersinin etkisi araştırıldı. KKE, kuvvet kavramı hakkındaki öğrenci anlayışını değerlendirmek amacıyla tasarlanmış çoktan seçmeli nitel bir testtir. Dersin etkinliği öğretimden önce ve sonra uygulanan test sonuçlarından yararlanarak hesaplanan kazanç faktörleri karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Farklı lisans programlarına kayıtlı öğrenciler için elde edilen sonuçlar derslerin içeriği, nasıl yürütüldüğü ve öğrencilerin Öğrenci Seçme Sınavı’ndaki (ÖSS) başarı sıralaması dikkate alınarak karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin kuvvet ve hareket ile ilgili üniversiteye girişteki kavramsal anlayışlarının son derece zayıf ve kavram yanılgıları ile dolu olduğu sonucuna varılmıştır. Newton mekaniğinin temel kavramlarında KKE ile ölçülen kazancın çok düşük olduğu ve dolayısıyla fizik derslerinin öğrencilerin temel bilgi yapısında etkisiz olduğu gösterilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this paper , the effect of introductory physics courses to the first year university student understanding of the most basic concepts in Newtonian mechanics was investigated using the Force Concept Inventory (FCI). FCI is a qualitative multiple-choice test designed to assess student understanding of force concept. The effectiveness of the course has been evaluated by comparing gain factors calculated using the results of the tests given before and after instruction. The results obtained for students registered to different undergraduate programme were compared by considering the content of the courses and how they were conducted, and the percentage ranking of students in Student Selection Examination (SSE). It was concluded that conceptual understanding of students at the beginning of university is very poor and they are full of misconceptions. It has been shown that the gain in basic copceptual understanding in Newtonian mechanics as measured by FCI is very small and therefore physics courses are ineffective on the student’s basic knowledge state.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKavramsal Anlayışen_US
dc.subjectMekaniken_US
dc.subjectKuvvet Kavramı Envanterien_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.subjectMechanicsen_US
dc.subjectForce Concept İnventoryen_US
dc.titleFizik I Dersinin Birinci Yıl Lisans Öğrencilerinin Newton Mekaniğindeki Kavramsal Anlayışı Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Introductory Physics Course on the Conceptual Understanding of Newtonian Mechanics of the First Year Undergraduate Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi A - Uygulamalı Bilimler ve Mühendisliken_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster