Motivation en apprentissage d'une langue etrangere
Abstract
Motivasyon, yabancı dil öğrencilerinin başarısında önemli bir rol oynar. Zira yabancı dil öğrenimi, öğrenenin kendi -öğrenimine katkıda bulunmasını sağlayan çeşitli bilişsel strateji ve becerileri kullanmasını gerektirir. Ancak, öğrenenin daha öğretime başlarken ya yüksek ya da düşük bir motivasyonla hareket ettiğini kabul edersek aynı zamanda öğretmenin öğrenenin motivasyonunu artırmak için hiçbir şey yapamayacağını da kabul etmiş oluruz. Oysaki bu konuda yapılan çalışmalar, motivasyonun doğuştan gelen ya da öğrenenin kişiliğine bağlı bir özellik olmadığını dolayısıyla da öğrenim süreci boyunca değişiklik gösterebileceğini ortaya koymaktadır. Bu durumda, bu süreci etkileyen iç ve dış etkenlerin varlığından söz etmek mümkündür. Bu etkenlerin olumsuz yansımalarını bertaraf etmek için ise, öğrenene öncelikle kendini güvende hissedebileceği bir ortam sunmak gerekir. Bu güven ortamı sınıfta hem öğrenen-öğrenen hem de öğreııen-öğreten etkileşiminin oluşmasını ve doğal olarak da içsel motivasyonun gelişmesini sağlayacaktır. La motivation joue un röle primordial sur la reussite des apprenanls d'une langue etrangere car apprendre une langue etrangere exige de l'apprenant diverses habiletes et strategies cognitives qui menent â une participation active a son propre apprentissage. Mais accepter qu'un apprenant de langue, des au debut de son apprentissage, agit par une motivation base ou elevee, serait accepter egalement qu'un enseignant ne pourraİent rien faire pour augmenter la motivation des apprenants. Cependant, les recherches menees au sujet de la motivation mettent en evidence que la motivation n'est pas une capacite innee ou relative a la personnalite des apprenants mais qu'elle peut varier tout au long de son processus d'apprentissage. Dans ce cas, on peut parler de plusieurs facteurs internes ou externes qui intluencent ce processus. Pour faire face aux effets nefastes de ces facteurs, il est vital d'assurer un environnement ou l'apprenant se sentirait en plein securite. Ce climat de confiance qui creerait une interaction apprenant-apprenant et aussi apprenant-enseignaııt donnerait naturellement lieu â une motivation interne.
Source
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
24Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU1qUTJOZz09https://hdl.handle.net/11421/15420